«حمیدرضا گودرزی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای کنترل و شکست این ویروس، بحث دولت و کمبود مطرح نیست زیرا این ویروسی است که ممکن است هر ۱۰۰ سال یکبار یک جامعه را درگیر کند و این موضوع فقط مختص به ایران هم محسوب نمی شود.

وی یادآورشد: در صورتی که من به سلامتی خود، خانواده و دوستانم علاقه مند هستم باید نکات بهداشتی را رعایت کنم.

گودرزی اظهارداشت: اگر مردم واقعا بخواهند این ویروس را شکست دهند، باید بدانند که این اتفاق فقط از مسسیر همدلی و همکاری امکان پذیر است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: متاسفانه هنوز هم از حجم ترافیک تهران کم نشده است و مانند روزهای عادی مردم در سطح خیابان ها حضور دارند که این موضوع نشان دهنده بی توجهی آنان نسبت به در خانه ماندن است.

وی خاطرنشان کرد: مردم به خاطر سلامتی خود و عزیزانشان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.  در خانه ماندن سخت نیست زیرا اگر خدای ناکرده، عزیزی را از دست بدهیم، برای همه عمر حسرت فرصت کنونی را برای رعایت نکات بهداشتی خواهیم خورد.

گودرزی تاکید کرد: همه باید مطمئن باشیم که کسی به غیر از خود ما ناقل نیست. ما در کنار عزیزانمان حضور داریم و بی توجهی به نکات بهداشتی و هشدارهاست که می تواند خود و خانواده مان را گرفتار کند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: انتظار داریم مردم به مسائل و هشدارها از طریق جراید رسمی و نوشتاری مورد تایید توجه کنند و اطلاعات تایید نشده هر شخصی را در فضای مجازی قبول نداشته باشند.

وی اضافه کرد: مردم فکر نکنند که با استفاده از دستکش و ماسک می توانند مصون بمانند. آنها باید متوجه باشند که این ویروس با کسی شوخی ندارد و کشنده است و می تواند هر کسی را درگیر کند.

گودرزی تصریح کرد: متاسفانه نظرسنجی ها نشان می دهند ۶۲ درصد مردم اعلام کرده اند که ویروس نمی گیریم؛ این آمار خطرناک است و این بی توجهی می تواند بازی با جان آنان تلقی شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران به تدارک تمامی امکانات مردم برای در خانه ماندن و تامین اقلام مورد نیاز اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی که شرح وظایف وزارت کشور است، همه تمهیدات لازم را برای در خانه ماندن مردم تدارک دیده ایم.

وی افزود: فروشگاه های زنجیره ای ۲۴ ساعته باز هستند و برای ۶ ماه آینده نیز ذخیره لازم را در انبارها دارند و نیازی به هجوم مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز نیست.

گودرزی اظهارداشت: مردم باید با سعه صدر رفتار کنند تا این وضعیت و روزهای سخت با آرامش و سلامت سپری شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: قرنطینه ای در کار نیست و بنا نیست راه های خروجی استان نیز مسدود شود.  مردم می توانند به سفر نیز بروند اما باید این نکته را به خاطر داشته باشند که مسئولیت سلامتی خود و خانواده اشان را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: ما تدارک استقرار دستگاه های تب سنج حرارتی  رادر ورودی و خروجی ها دیده ایم و در صورتی که شخصی علائمی از کرونا داشته باشد، به مکان های قرنطینه پیش بینی شده منتقل خواهد شد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی وزارت بهداشت تا روز دوشنبه ۲۶ اسفند، تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد چهار هزار و ۹۹۶ نفر بهبود یافته و ۸۵۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

استان تهران با سه هزار و ۷۷۴ مبتلا بیشترین تعداد بیماران کرونایی را در سطح کشور دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.