سرهنگ علی محمد پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع جرایم در فضای مجازی بیان کرد: شهروندان برای انجام خرید امن در بستر مجازی، همانند فروشگاه‌های حقیقی به مجوزها و پارامترهای لازم توجه کنند.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های اینترنتی معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سازمان صمت هستند، افزود: برخی از کلاهبرداران این نماد را جعل کرده اند بنابراین شهروندان می‌توانند با کلیک بر روی نماد و مشاهده کردن مشخصات فروشگاه، تقلبی بودن آن را تشخیص دهند.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه بر اساس مقررات کشوری، خرید، فروش و عرضه هر کالایی که در فروشگاه‌های حقیقی ممنوع باشد، قطعاً در فضای مجازی هم ممنوع است، گفت: هم استانی‌ها دقت کنند که برخی از فروشگاه‌ها که کالاهای ممنوعه را عرضه می‌کنند، کلاهبرداری هستند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به شیوع کرونا ادامه داد: عرضه کالاهای پزشکی و سلامت محور کاملاً در فضای مجازی ممنوع است و باید از طریق داروخانه و مراکز مجاز تحت نظارت وزارت بهداشت تهیه شود.

نکته‌ای مهم برای چهارشنبه سوری

وی با اشاره به دیگر توصیه‌های لازم در خرید اینترنتی بیان کرد: از شهروندان خواستاریم از یک کارت بانکی اختصاصی به جز کارت حقوقی و پس انداز، در خریدهای اینترنتی استفاده کنند.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه شهروندان باید با استفاده از پارامترهای مخصوص، در خرید اینترنتی درگاه بانکی اصلی را از درگاه جعلی تشخیص دهند، افزود: در این راستا می‌طلبد شهروندان بعد از وصل شدن به درگاه بانکی برای پرداخت هزینه، اعداد و ارقام صفحه کلید مجازی را رفرش کنند و در صورت اصلی بودن باید بعد از هر رفرش کردن تغییر کند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به چهارشنبه سوری آخر سال بیان کرد: بعضاً شاهد هستیم برخی از طریق سایت‌ها، ساخت مواد منفجره را آموزش می‌دهند که باعث بروز مشکلاتی برای سلامت جامعه می‌شود و باید مد نظر خانواده‌ها قرار گیرد.

سرهنگ محمد پور ادامه داد: گردانندگان این سایت‌ها بدانند اینگونه موارد در فضای مجازی ممنوع است و قطعاً توسط مراجع قضائی با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.