دکتر پیمان اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با انتشار ویروس کرونا در گیلان روزانه سه هزار تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گرفته می شود که ۱۱۵ پاسخگوی تمامی این تماس ها است.

وی اظهار داشت: روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ ماموریت از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان انجام می شود که ضمن خدمات رسانی به تصادفی ها و غیرتصادفی ها ،به بیماران مشکوک به کرونا و اعزام آنان به بیمارستان ها با آمبولانس اقدام می شود.

وی از مردم خواست در صورت تماس با ۱۱۵ با حفظ خونسردی شرح حال خود را به کارشناسان ارائه داده و به توصیه های آنان گوش دهند، همچنین در صورت نیاز آمبولانس برای خدمات رسانی اعزام می شود که در این باره لازم است آدرس دقیق داده شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: مردم از خانه بیرون نیایند، حتی در تجمع محدود ، خطر آلودگی به ویروس را موجب می شود، مردم این خطر را جدی بگیرند.

وی با با تاکید بر اینکه مردم از هر گونه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری پرهیز کنند، تصریح کرد: ظرفیت تمامی بیمارستان های پر است، مرکز سوانح و سوختگی ولایت رشت بیماران کرونایی را پوشش می دهد و ظرفیت و گنجایش برای بیماران سوختگی را ندارد.

اسدی بیان داشت: پرستاران و پزشکان ما خسته اند، مردم بار بیشتری را به بیمارستان ها و کادر پزشکی وارد نکنند، توان خدمات رسانی به بیماران قطع عضو و سوختگی در چهارشنبه آخر سال نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.