حسن رستم زاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌ها و توافقات صورت گرفته بین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و تأیید مقامات دو کشور همسایه، تا اطلاع ثانوی ماهیگیری در رودخانه مرزی آستارا چای به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه از همشهریان آستارایی انتظار داریم در این موضوع پیش قدم باشند و همراهی و همکاری کنند، افزود: صیادان از هرگونه مراجعه به رودخانه مرزی آستارا چای خودداری کنند.

فرماندار آستارا ادامه داد: این اقدام برای حفظ سلامت و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری است.

وی گفت: بر اساس توافق و تفاهم نامه مسئولان مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان، همه ساله در فصل مراجعه ماهیان استخوانی برای تخم ریزی به رودخانه‌های آب شیرین حاشیه خزر به خصوص رودخانه آستارا چای، تعدادی از سکنه دو طرف مرز با کنترل و صدور مجوز توسط عوامل مرزبانی اقدام به ماهیگیری در این رودخانه می‌کنند.

رستم زاد با اشاره به اینکه ماهیگیری در این رودخانه مرزی بر اساس این تفاهم نامه در طول ایام هفته به تناوب توسط شهروندان دو کشور انجام می‌شود، ادامه داد: آستارا چای رودخانه مرزی کوچکی است که شهر آستارا در ایران را از شهر آستارا در جمهوری آذربایجان جدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این رودخانه از ارتفاعات گردنه مشهور حیران و دامنه شیندان و ارتفاعات آق مسجد سرچشمه گرفته و بین ایران و جمهوری آذربایجان مرز طبیعی را تشکیل داده است، اظهار کرد: پل معروف مرزی بر روی همین رودخانه احداث شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.