به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر جمعه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا گیلان با حضور «ایرج حریرچی» نماینده ویژه وزیر بهداشت با قدردانی از مجموعه کادر درمانی و پرستاری در مبارزه با ویروس کرونا، افزود: استان گیلان پیشتاز اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا است.

وی با بیان اینکه تا طی چهار روز گذشته اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان پایش شدند، افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت تا ۲۶ اسفند ماه تمام مردم گیلان در قالب این طرح پایش می‌شوند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در روزهای نخست شیوع این ویروس ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته بود، گفت: امروز با مشارکت بخش خصوصی این تعداد به دو هزار تخت بیمارستانی افزایش یافته است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تقویت کادر درمانی و اعزام پزشکان عمومی و متخصصان مربوط به بخش عفونی، طب اورژانس و بیهوشی و پرستار از استان‌های دیگر به گیلان، بیان کرد: گیلان در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و کادر پرستاری و درمانی با از گذشته با کمبودهای مواجه بوده است.

زارع با اشاره به تجهیز و خرید امکانات مورد نیاز برای راه اندازی دو بیمارستان تالش و لنگرود و اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، افزود: بیمارستان تالش روزهای گذشته با تجهیز شدن پذیرش بیمار را آغاز کرده و بیمارستان لنگرود نیز در هفته آینده راه اندازی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه انتظار داریم حمایت‌های بیشتری در زمینه ارسال تجهیزات مورد نیاز از قبیل اقلام محافظت شخصی و نیز تخت‌های ICU و دستگاه ونتیلاتور ثابت صورت گیرد، اظهار کرد: داورهای مورد نیاز بیماران کرونایی نیز باید به مقدار بیشتر از سوی وزارت بهداشت در اختیار استان قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.