عادل اصغرپور روز سه‌شنبه در جلسه مجمع سلامت این شهرستان افزود: با پیگیری های انجام شده ۲۹ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان تخصیص یافته است.

بیمارستان در دست ساخت عجب شیر در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع باز زیربنای ۸ هزار و ۶۷ مترمربع در چهار طبقه در حال احداث است.

وی همچنین بر اجتماعی سازی سلامت در جامعه تاکید کرد و گفت: همه ارگان های اجرایی باید به وظایف خود در حوزه سلامت عمل کنند زیرا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فقط ۲۵ درصد را در این حوزه بر عهده دارد.

اصغرپور افزود: بهداشت همیشه اصل و مقدم بر درمان بوده و همه دستگاه های اجرایی باید در انجام اقدامات پیشگیرانه مشارکت کنند و مجمع سلامت نیز با این دو هدف تشکیل شده است.

وی با تشریح ماموریت دستگاه های مختلف ادامه داد: اداره بهزیستی ۱۶۵ ماموریت دارد که ۶۰ ماموریت آن مکمل برنامه های بهداشت و درمان است و باید وزارت فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش در زمینه آموزش در جامعه و مدارس فعال باشند.

اصغرپور افزود: دستگاه های اجرایی به اندازه توان و در  وظایف به حل مسائل بهداشتی و درمانی کمک کنند تا وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی به انجام وظایف تخصصی خود بپردارند.

وی افزود: سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی که اساس رشد جامعه بشری است نیاز به افزایش آگاهی مردم، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت فعالانه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.