اصغر مکارم روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تعداد یکهزار و ۲۰۰ عدد ماسک n۹۵، یکهزار و ۲۰۰ عدد گان (روپوش) ضد آب، پنج هزار و ۲۰ عدد ماسک جراحی، ۲ هزار و ۷۰۰ دستکش یک‌بار مصرف، یکهزار و ۴۰۰ محلول ضدعفونی کننده، ۵۰ عدد عینک شیلد، یکهزار و ۶۰۰ پیش‌بند نایلونی، ۶۵ سِت ppe  و یکهزار و ۲۰۰ عدد روکش کفش به منظور کنترل بیماری کرونا از وزارت بهداشت دریافت شد.

وی ادامه داد: اقلام دریافتی از وزارت‌خانه در واحدهای بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توزیع شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه امکانات و تجهیزات با توجه به میزان شیوع و فراگیری بیماری در هر استان توزیع می‌شود، بیان داشت: اولویت دریافت با استان‌هایی است که آمار مبتلایان بیشتری دارند که خوشبختانه در جنوب کرمان تا این لحظه مورد مثبتی گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: در صورت کمبود اقلام مورد نیاز واحدهای تابعه دانشگاه، ملزومات از طریق بازار آزاد تامین خواهد شد.

مکارم افزود: کیت تشخیصی به مرکز استان‌ها که تجهیزات آزمایشگاهی کامل دارند، اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: نمونه‌های بیماران مشکوک به کرونا گرفته و در آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کشت و سپس به مرکز استان ارسال می‌شود و جواب آزمایش‌ها یک روزه تحویل داده خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: فعلا برای کشت نمونه‌ها با مشکل کمبود تجهیزات مواجه نیستیم اما امکانات محدود است و در صورت نیاز بیشتر، طی امروز یا فردا تامین می‌شود.

پزشک متخصص داخلی در بیمارستان‌های رودبار جنوب، منوجان و قلعه‌گنج مستقر شده است تا در صورت مشاهده مورد مشکوک به بیمارستان های ۱۲ فروردین کهنوج و امام خمینی(ره) جیرفت منتقل شوند.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.