جان احمد آقایی  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این روزها فشار مالی و روانی بر مردم زیاد است؛ از این رو باید از همیشه با آنها مهربان تر باشیم ؛ ضمن آنکه مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم هر چه سریعتر از این شرایط عبور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرصت جولان را از این ویروس بی رحم که جان انسان ها را  هدف قرار می دهد، بگیریم، خاطر نشان کرد: در همین راستا ، برای قطع شدن  زنجیره چرخش ویروس و بدلیل اهمیت سلامت شهروندان دستور تعطیلی واحدهای صنفی و غیر صنفی  غیر ضروری که موجب  اجتماع مردم با هم می شوند ، از سوی دستگاه قضایی شده است.

وی از دستور دادستانی و دستگاه قضایی برای تعطیلی آرایشگاهها و قلیانسراهای استان خبر داد و گفت: علاوه بر آرایشگاهها و قلیانسراها؛ پیش از این سالن های ورزشی ، تالارها، سفره خانه ها  و رستوران ها برای پذیرش مشتری به منظور مقابله با ویروس کرونا  به دستور دستگاه قضایی تعطیل شده بودند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال نیز  توجه به اهمیت سلامت انسان ها را در اولویت احکام خود قرار داده و هرگاه که سلامت انسان ها به خطر می افتد ، شاهد هستیم در احکامی همچون روزه ، سلامت افراد در اولویت قرار می گیرد و در صورت امکان خطر برای فرد، روزه گرفتن بر او واجب نمی شود.

آقایی گفت: در ادارات نیز با هماهنگی رئیسان و نهادها به تعدادی از کارکنان باید مرخصی داده شود اما به گونه ای که در خدمات رسانی به مردم اختلالی وارد نشود.

وی همچنین تاکید کرد : نانوایان باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند و کسانی که نان را به مردم عرضه می کنند با  دریافت کننده پول و یا کارت متفاوت باشد ؛ در غیر این صورت  برخوردهای قانونی با آنها صورت می گیرد.

وی  خاطرنشان کرد: عبور از این مرحله بحرانی  علاوه بر انجام وظایفی که بر حکومت محول شده ، نیازمند  به همکاری آحاد مردم و توجه بیش از پیش آنها به توصیه های متخصصان امر است ؛ از این رو  باید به نکات و تذکرات پیشگیرانه و بازدارنده توجه کنیم و بسترها و زمینه رشد و جولان این ویروس وحشی را که همانا محیط های  پر رفت و آمد و شلوغ است را حذف کنیم .

آقایی  با تاکید براینکه  باید فرصت ها و موقعیت ها را از این ویروس بگیریم و اجازه پیشرفت وانتشار را به آن ندهیم، از مردم خواست که خودشان حداقل  به سلامتی خود و عزیزان شان  اهمیت بدهند .

آقایی در پایان سخنانش  با عرض تسلیت به همه خانواده های داغدار ناشی از این بیماری از همه کسانی که این روزها برای مردم عزیز دلسوزی می کنند به ویژه تمامی دست اندرکاران و مدافعان عرصه سلامت شیر زنان و دلیرمردان کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار که صادقانه و عاشقانه خدمات انسان دوستانه به بیماران ارایه می دهند، قدر دانی کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.