به گزارش خبرنگار ایرنا هادی هاشمیان روز چهارشنبه در نشست خبری در آستانه هفته قوه قضائیه اظهار کرد: میزان این وصولی نسبت به سال قبل 21 درصد رشد دارد.
وی اضافه کرد: به منظور رفع مشکلات سرمایه گذاران در استان شعب تخصصی رسیدگی در دادگستری ایجاد شده است.
هاشمیان در خصوص حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیز گفت: تمامی شهرهای استان دارای دفتر حمایت از حقوق زنان بی سرپرست و کودکان بدسرپرست و رسیدگی به موارد کودکان آزاری است.
به گفته وی؛ در این دفاتر مشاوره های لازم ارائه می شود.
وی در خصوص بحث حقوق شهروندی هم گفت: پرونده ‌های متعددی در این راستا مطرح و رسیدگی شده و دستگاه قضایی استان با جدیت و براساس قانون پیگیر این موارد است.
هاشمیان دراین مورد به پرونده درگیری مامور انتظامی با راکب موتورسیکلت در کردکوی اشاره کرد و گفت: با ارسال نامه ‌ای به دادستان شهرستان خواستار رسیدگی فوری و ویژه به این پرونده شدم که تحقیقات قضایی آغاز و پس از بررسی در دادگاه کیفری، کیفرخواست لازم صادر شد.
رییس کل دادگستری گلستان در مورد پرونده منجر به قتل کودک آق قلایی نیز اظهار کرد: این دختربچه اریبهشت امسال ربوده شده و چند ساعت پس از آن به قتل رسیده است که پرونده رسیدگی و حکم قاتل در کمتر از 2 ماه صادر شد.
وی با بیان اینکه این پرونده در اولویت رسیدگی دادگاه کیفری یک قرار گرفت و پس از رسیدگی و اخذ دوباره اقرار متهم، جرم ثابت و رای صادر شد، گفت: برای این فرد به جرم قتل حکم قصاص و برای جرم آدم ربایی 15 سال حبس صادر شده است.
وی بیان کرد: در صورت اعتراض نداشتن طرفین، حکم دادگاه برای اجرا به واحد اجرای احکام فرستاده می شود در غیر این صورت پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده خواهد شد.
هاشمیان افزود: براساس تحقیقات محلی قاتل سُلاله، چند سال پیش نیز اقدام به کودک آزاری کرده بود اما خانواده آن کودک شکایتی در مرجع قضایی ثبت نکرده اند.
رییس کل دادگستری گلستان همچنین به برنامه های هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: طرح توسعه ساختمان های دادگستری گالیکش و گنبدکاووس، نمازخانه دادگستری کردکوی، مینودشت و شورای حل اختلاف بندرترکمن، کردکوی از طرح های آماده افتتاح است و کلنگ ساخت دادسرای گالیکش و آزادشهر به زمین زده می شود.
هاشمیان اعتبار اجرای این طرح ها را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی در ادامه از افزایش 22 هزار مترمربعی فضای اداری حوزه های قضایی گلستان در 2 سال گذشته خبر داد و افزود: 300 میلیارد ریال هزینه ساخت این بناها از محل اعتبارات قوه قضاییه تامین شده است.
به گفته وی؛ با اضافه شدن بناهای جدید، فضای اداری دادگستری های استان از 31 هزار متر مربع در پایان سال 94 به 53 هزار متر مربع در سال 96 رسید که این افزایش خدمات رسانی به مردم را راحت تر کرده و از ازدحام در راهروی دادگاه ها کاسته می شود.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.