سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: ساعتی پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه شماره ۳ تعطیلی مراکز هنری و سینمایی و موسیقی در ایران را برای یک هفته دیگر (۲۲ اسفندماه) تمدید کرد.

مصباح به متن این اطلاعیه اشاره کرد و یاد آور شد: در این اطلاعیه ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌های بهداشتی پیشگیرانه و همچنین همراهی شایسته فعالان و صنوف فرهنگی و هنری، با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مشورت صنوف دست‌اندرکار فرهنگی، با توجه به پایدار بودن شرایط انتقال این بیماری، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور تا یک هفته دیگر (۲۲ /۱۲ / ۹۸) ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با توجه به هشدار و توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان مبنی بر خودداری از برگزاری تجمعات برای کنترل ویروس کرونا، افزود: در همین راستا ما نیز به عنوان متولیان حوزه فرهنگ و هنر که با سلامت روان شهروندان سر و کار داریم برای پیشگیری از انتشار بیشتر این ویروس فعالیت تمام مراکز هنری، سینمایی و موسیقی خود را تعطیل کرده ایم.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین با اشاره به تعطیلی آموزشگاه‌های هنری و موسیقی، گفت: تمامی اجراهای صحنه‌های اعم از تئاتر و کنسرت نیز طی روزهای گذشته در استان گیلان کنسل شده و این تعطیلی تا ۲۲ اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به موضوع بلیت‌های فروخته شده برای کنسرت‌های پیش بینی شده برای روزها و هفته‌های گذشته در استان گیلان که بر اثر شیوع ویروس کرونا کنسل شد نیز اشاره و بیان کرد: مقرر شده تمام مبالغ دریافتی از سوی شرکت‌ها به مردم بازپرداخت شود.

مصباح با تأکید بر اینکه تمام آموزشگاه‌ها و مراکز هنری و سینمایی و موسیقی باید به دستورالعمل‌های ارجاعی برای تعطیلی مراکز خود عمل کنند، گفت: در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.