محمدمهدی مظفری روز پنجشنبه در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم رضوانشهر و پره سر، برای امور درمانی، اغلب به بیمارستان های شهرهای تالش، بندرانزلی و رشت مراجعه می کنند و از این رو آمار دقیقی از افراد مبتلا به ویروس کرونا در این مناطق در دسترس نمی باشد.

 وی ضمن دعوت از مردم جهت رعایت موارد بهداشتی افزود: تنها راه مقابله با این ویروس همه گیر و خطرناک، عمل به سفارش پزشکان و رعایت موارد بهداشتی جهت پیشگیری از آن است که باید مراقب خودمان باشیم و مردم عزیز سعی کنند کمتر در سطح شهر تردد داشته باشند.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به آماده باش کامل مرکز بهداشت و نیرو های بهداشتی و درمانی این شهرستان جهت پاسخگویی به شهروندان عزیز گفت: تنها بیمارستان ۳۲ تخت خوابی در این شهرستان در صورت لزوم در حد توان خدمات لازم را به مراجعه کنندگان ارائه خواهد کرد.

 همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون امکانات و تجهیزات لازم برای محافظت و پیشگیری از این ویروس در اختیار همکاران و کادر درمانی در مراکز بهداشتی و بیمارستان قرار داده شده است.

 دکتر هوشمند عزیزی نژاد بیان کرد: هنوز در زمینه تهیه اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی مردم با مشکل مواجه هستند و به راحتی در دسترس آنان قرار نمی گیرد ولی ظرف یکی دو روز آینده این مشکلات برطرف خواهد شد.

 وی همچنین در زمینه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان گفت: اگرچه تعداد ۲۰ تخت در بیمارستان شهدای این شهرستان برای این امر اختصاص پیدا کرده تا افراد و مراجعه کنندگان به بیمارستان از خدمات اولیه در این راستا بهره مند شوند ولی بدلیل فقر امکانات در این شهرستان، مردم ترجیح می دهند به بیمارستان های شهر های همجوار مراجعه کنند و از این رو آماری در دسترس ما نیست.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و ۲ بخش بنام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و تنها یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی دارد که پاسخگوی نیاز های درمانی این منطقه نمی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.