دکتر نظام عباسی روز شنبه اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی و تصمیم شورای سلامت شهرستان معابر عمومی، فضاهای اداری، سرویس های بهداشتی، غسالخانه ها و سایر اماکن عمومی برای پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی و گندزدایی می شود.

وی با قدردانی از شهرداری آستارا در تامین وسیله نقلیه و نیروی انسانی و همکاری در عملیات ضدعفونی، همراهی و تعامل سایر دستگاه ها و نهادها را در این رابطه خواستار شد.

او ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و ضرورت پیشگیری از کرونا، فعالیت یک تیم عملیاتی از ناحیه شبکه بهداشت و درمان برای گندزدایی کافی نیست و باید سایر دستگاه ها حداقل برای ضدعفونی محدوده و محوطه های خود وارد عمل شوند.

خطر شیوع ویروس در گیلان موجب تعطیلی سالن های ورزشی، استخرها، تالارهای عروسی و لغو نمازجمعه شده است؛ این ویروس معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابد و به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل می شود و بیماری کرونا علائمی چون آنفلوآنزا دارد و ممکن است با تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، تزریق واکسن آنفلوآنزا، فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد و استفاده از ماسک‌های تنفسی، تنها برای افراد آلوده موثر است.
شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.