دکتر مهدی شادنوش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مجموعه مسئولان گیلان باید به این نتیجه برسند که با تمهیدات سختگیرانه در کل استان از ورود مسافران جلوگیری کنند.

وی بیان داشت: البته اینک نگرانی ما ورود آلودگی به گیلان نیست، بلکه نگران آنیم که افرادی از سایر نقاط به این استان ورود شده و ویروس کرونا را در کشور بیش از پیش انتشار دهند.  

وی درباره کنترل ورودی های گیلان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا گفت : هلال احمر و نیروی انتظامی در ورودی های استان مستقرهستند و توصیه ها و هشدارهای لازم را ارائه می دهند.

تمهیدات بهتری برای ارائه خدمت به مردم داریم

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت کرونا در گیلان در ادامه گفت: از زمانی که کار را در این استان برای مقابله با ویروس کرونا آغاز کردیم تا کنون شرایط بهتر شده و اینک امکانات بهتری برای ارائه خدمت به مردم داریم.

وی با بیان اینکه انسجام خوبی بین همه نیروهای حوزه سلامت گیلان اتفاق افتاده است، افزود: اینک شاهد همکاری بین بخش های دولتی، خصوصی، نهادهای عمومی و غیردولتی هستیم ، مرزبندی های معمول بین ادارات و سازمان ها برداشته شده و همه پای کار هستند.

وی با اشاره به همکاری بیمارستان خصوصی قائم (عج)، تامین اجتماعی و ولیعصر در رشت و اختصاص تخت هایی برای بیماران کرونا و مشکوک از سوی این بیمارستان ها اظهار داشت: شرایط خوب و کار به صورت منسجم در حوزه سلامت استان در حال انجام است.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: آنچه که بسیار برای ما نگران کننده است، آنکه به رغم همکاری افراد زیادی در گیلان برای قطع چرخه انتقال ویروس، اما عده ای این ویروس را جدی نگرفتند.

وی اضافه کرد: اگر چه این امر برای ما مسئولان قابل درک است که کسبه و صنوف منتظر شب عید برای رونق تجارت و کسب درآمد بودند اما در این شرایط به همکاری همه مردم برای قطع چرخه انتقال ویروس نیازمندیم.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت : از آنجایی که بیش از همه سلامت افراد جامعه اهمیت دارد، بنابراین اگر سلامت نباشد، تمامی این فعالیت ها بی معنی می شود.

ویروس کرونا؛ جدی است

شادنوش با تاکید بر این مطلب که ویروس کرونا بسیار جدی است، اظهار داشت : افراد اگر به این ویروس مبتلا شدند، پیگیری ها زمان بر و درمان ها هم کامل و مشخص نیست و بسیار دوره سختی خواهد بود، بنابراین ضروری است تا مردم این ویروس را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: بهترین کار پیشگیری است تا کسی به ویروس کرونا آلوده نشود، آلوده نشدن به این معنی نیست که تنها ماسک بزنیم و دست بشوییم بلکه باید در محیط های عمومی در کنار هم قرار نگیریم.

 شادنوش با بیان اینکه همه ما در معرض آلودگی قرار داریم، تاکید کرد : به جز پزشکان، پرستاران، نیروهای خدمات عمومی شهر که وظایف ارائه خدمات به دیگران را دارند ، بقیه حتی المقدور از منزل خارج نشود.

وی اظهار داشت: حتی برای خرید مایحتاج خانواده نیز افراد آموزش دیده ،جوان و آگاه به ابعاد حفاظت از خود از منزل خارج شوند و توجه کنیم تنها راهی که برای قطع چرخه ویروس وجود دارد، توجه به این توصیه ها است، در غیراینصورت به هر میزان زیرساخت های استان را توسعه دهیم و امکانات را به گیلان آوریم، این ویروس از بین نمی رود.

شادنوش خاطر نشان کرد: در شرایط موجود کشور و حمله بیولوژیکی که این ویروس به ما داشته، بالاترین خدمت ملی که هر یک از ما می توانیم انجام دهیم آنکه  افراد سالم ؛ سالم بمانند و خود را در معرض ویروس قرار ندهند.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابد که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.