دکتر مهدی شادنوش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تمامی ظرفیت ۳۰۰ تختخوابی بیمارستان رازی در حال حاضر به این گروه از بیماران اختصاص یافته است.

 وی عنوان کرد : بیمارستان رسول اکرم (ص) متعلق به تامین اجتماعی هم از دیروز با ۲۰۰ تخت وارد مدار خدمت رسانی به بیماران مبتلا به بیمارهای عفونی تنفسی شده است.

وی افزود :بیمارستان ۸۰ تختخوبی نیروی دریایی نیز به عنوان مرکز پشتیبان آماده خدمت رسانی به مردم در شرایط کنونی است.

 وی با بیان اینکه در گام نخست۱۴۰۰ تخت برای این گروه از بیماران در نظر گرفته بودیم، افزود : این ظرفیت را هم اکنون به ۱۸۰۰ تخت رسانده ایم که البته به معنای آن نیست کل این ظرفیت  اشغال است بلکه این اقدامات برای آمادگی کامل در شرایط غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی است.

تجهیز سه بیمارستان جدید برای بیماران کرونایی

دکتر شادنوش تصریح کرد : هم اکنون تجهیز سه بیمارستان تازه احداث شده تالش، لنگرود و انزلی هم در حال انجام است تا ظرف چند روز آینده به ظرفیت استان برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا افزوده شود.

وی ظرفیت بیمارستان نیروی دریایی انزلی را ۳۲ تخت، تالش ۲۵۰ تخت و بیمارستان لنگرود را۱۵۰ تخت عنوان کرد و افزود : این بیمارستانها هم اینک مراحل تکمیل و تجهیز را طی می کنند و تا کنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و راه اندازی آن هزینه شده است.

دکتر شادنوش تصریح کرد : مشکلی از نظر تامین تخت های بیمارستانی برای این بیماران در استان وجود ندارد و امیدواریم نیازی به استفاده از این ظرفیت نباشد و چرخه انتشار این ویروس با همکاری و همراهی هر چه بیشتر و حساسیت گسترده تر مردم به اجرای توصیه های بهداشتی قطع و کنترل شود.

تمامی گستره استان آلوده است

وی در پاسخ به این سئوال کدام منطقه و بخش استان از نظر آلودگی به کرونا وضعیت بهتر یا بدتری دارد، گفت : همه گستره استان آلوده است و این ویروس در حال چرخش است.

وی با تاکید مجدد و مضاعف به مردم از آنان خواست : تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند تا چرخه انتشار ویروس کرونا قطع شده و هر روز شاهد مبتلایان جدید و گسترش دامنه فعالیت و ابتلای به این ویروس نباشیم.

 دکتر شادنوش با تاکید بر اینکه از زمانی که ویروس وارد بدن هر فرد می شود تا زمان بروز علائم حدود دو هفته زمان می برد، افزود : هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد که آلوده و بیمار نشده از این رو باید همگان  خود مراقبتی را مبنای عمل خود قرار داده ونکات و موارد ضروری پیشگیرانه را با جدیت تمام برای حفاظت خود، خانواده و جامعه انجام دهند.

وی افزود : متاسفانه با همه این تاکیدات همچنان شاهد حضور و فعالیت عادی و روزمره مردم هستیم که امید است از امروز تک تک آحاد مردم با حساسیت نسبت به حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان به این توصیه ها عمل نمایند.

حوزه سلامت استان به شدت تحت فشار است

وی با تاکید بر اینکه با توجه به آلوده بودن گیلان، حوزه سلامت کل استان به شدت تحت فشار است، اظهار داشت : از این رو همه ما باید ضمن رعایت بهداشت و توصیه های بهداشتی در حفظ سلامت خود و دیگران کوشا بوده، در عین آنکه تلاشگران حوزه سلامت را حمایت نموده تا با روحیه ای مضاعف در عرصه نبرد با این دشمن ناپیدا حضور داشته باشند.

رفع بسیاری از مشکلات حوزه درمان به نسبت روزهای قبل

 دکتر شادنوش در ادامه عنوان کرد : در حال حاضر مشکلات حوزه درمان نسبت به روزهای نخست بسیار مرتفع شده و با پشتیبانی بهتری در حال خدمات رسانی هستیم.

 وی افزود : در این میان نیاز به لوازم و اقلام مصرفی مثل دستکش وماسک و غیره امری نیست که کاهش یابد وبا توجه به شرایط هماره نیازمند تامین این اقلام هستیم.

 وی ادامه داد : این وضعیت و برخی کمبودها در اقلام بهداشتی هم امری طبیعی است و هر کشوری که با چنین شوکی مواجه شود به طور طبیعی شاهد چنین پیامدهایی است چنانکه هم اکنون این کمبودها در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم با وجود محدود بودن افراد مبتلا به وضوح مشهود است.

نماینده وزارت بهداشت در مدیریت کرونا در گیلان با بیان اینکه طی روزهای گذشته توانسته ایم با مدیریت شرایط تا حد زیادی کمبودها و مشکلات بویژه در بخش درمانی را مرتفع کنیم، گفت : در عین آنکه هنوز هم برخی کمبودها وجود دارد و تلاش ها برای تامین و رفع نیازها ادامه دارد.

وی با اشاره برخی اقدامات خیرین به صورت خودجوش برای کمک و اعلام حمایت از بخش درمان همانند تامین ناهار و شام، تامین میوه و یا آبمیوه برای فعالان این بخش گفت : این کمک ها به معنای آن نیست که دولت این نیازها را تامین نمی کند بلکه هزینه های آن تامین و به طور عادی انجام می شود اما از نظر معنوی و در راستای روحیه بخشی به کادر درمانی و تقویت توان و انگیزه آنان در خدمت بسیار موثر است زیرا مردم را پشتیبان و همراه خود می بینند.

وی با تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی مردم در دو بعد رعایت توصیه های بهداشتی و نیز حمایت از بخش درمان ابراز امیدواری کرد : در سایه این مشارکت و همدلی همگانی دامنه شیوع این ویروس کاسته شود و فروکش کند و جشن شادی پیروزی بر این ویروس را به زودی برگزار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.