مهدی ولی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این بسته های غذایی شامل انواع کنسرو، برنج پخته "کنسروی"، خرما، لیوان و قاشق و چنگال یک بار مصرف از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان به شهرستان خوی آذربایجان غربی ارسال شد.

وی اظهار داشت: این بسته های غذایی ۷۲ ساعته در اختیار زلزله زدگان شهرستان خوی آذربایجان غربی قرار گرفت.

وی با اشاره به خدمات رسانی هلال احمر در بحران ها و حوادث غیرمترقبه خاطر نشان کرد: ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی مانند زلزله، سیل و غیره، ارائه کمک‌های اولیه در حوادث غیرمترقبه، برنامه‌ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح و آموزش عمومی در این زمینه و تربیت کادر امدادی و نیروی انسانی مورد نیاز از جمله وظایف هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: کمک به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی برای تسکین آلام آوارگان، پناهندگان، معلولان و غیره، ایجاد حس تعاون، تفاهم، دوستی و نیکوکاری بین مردم، تلاش برای تسکین آلام بشری و کمک به امر سلامت و دفاع از ارزش‌های انسانی و کوشش برای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها از دیگر وظایف هلال احمر است.

صبح یکشنبه گذشته زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین و در ۱۸ کیلومتری قطور، ۳۰ کیلومتری خوی و ۳۴ کیلومتری سلماس رخ داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.