مهدی ولی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم های امداد و نجات شهرستان های رودسر، رودبار و آستارا با همکاری سایر شعب همجوار به عنوان شعب معین و پلیس راه در مبادی ورودی استان در شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا استقرار یافتند.

وی اظهار داشت: تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی با هدف اجرای طرح هشدار و اطلاع رسانی کرونا با ارائه توصیه های بهداشتی و رعایت و پیشگیری از شیوع کرونا به مسافران ورودی استان گیلان فعالیت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اطلاع رسانی به سرنشینان خودروهایی که قصد ورود به استان را دارند را ضروری دانست و اضافه کرد: این اطلاع رسانی درباره خطرات احتمالی که با ورود به استان آن ها را تهدید می کند، انجام می شود.

وی با اشاره به فراهم آمدن آموزش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از طریق تماس با سامانه ۱۱۲ بیان داشت: مردم گیلان می توانند با شماره گیری ۱۱۲ و با وارد کردن کلید شماره ۳ از آموزش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بهره مند شوند.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابند که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس‌ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می‌کنند.  بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون،   فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد. به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

نوشیدن آب بهداشتی، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.