معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون امدادگران این جمعیت به ویژه در گردنه برفگیر امین الله بجنورد در آماده باش کامل به سر می برند.

ابوالفضل محبان اظهار داشت: البته بر اساس گزارش های دریافتی تاکنون مشکل خاصی برای مسافران و رانندگان عبوری از محورهای استان ایجاد نشده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز گفت: جاده ها، در بیشتر محورهای فرعی استان به علت بارش برف، لغزنده است.

محمد مشتری اظهار داشت: اکنون تردد در گردنه بیو در محور بجنورد - شوقان، گردنه تنگه ترکمن و تخته باغلق در محور بجنورد به راز و جرگلان، به علت کولاک و بارش برف، تنها با زنجیر چرخ میسر است.

وی افزود: راهداران در محورهای مختلف حضور دارند و نسبت به شن و نمک پاشی و برف روبی مسیرها اقدام می کنند.

مشتری خاطرنشان کرد: تردد در بیشتر راه های روستایی استان هم تنها با زنجیر چرخ میسر است، گرچه هیچ راه روستایی، مسدود نشده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بارش برف در محورهای مختلف استان سبب لغزندگی جاده‌ها شده است به همین خاطر از مردم انتظار می‌رود از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

وی گفت: از مردم انتظار می رود در صورت اقدام به سفر، از سالم بودن خودرو بویژه برف پاک کن و سامانه گرمایشی خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رانندگان عبوری از محورهای کوهستانی، حتما تجهیزات زمستانی همچون زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

هواشناسی خراسان شمالی، اعلام کرده است که فعالیت سامانه بارشی تا فردا ادامه دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.