ستاد اقامه نماز جمعه آستارا عصر چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای از اهالی خواست، در راستای توصیه های کارشناسان بهداشت محیط برای پیشگیری از بیماری های ویروسی، موازین بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

شورای سلامت شهرستان آستارا نیز در آخرین جلسه در هفته جاری، بر بهداشت مساجد و حسینیه ها برای برگزاری آئین های مذهبی تاکید کرده بود و دبیر ستاد امور مساجد آستارا نیز حذف مجالس ترحیم از مساجد و برگزاری محدود در منازل را خواستار شده است.

آستارا شهری مرزی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان است و آئین نمازجمعه آن با حضور پرشور شهروندان و شماری از اتباع جمهوری آذربایجان برگزار می شود.

پیرو انتشار هشدارهای بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اجتماعات مردمی در آستارا کمرنگ، ضدعفونی معابر و تعطیلی قلیانسراها آغاز شده است و مردم فرهنگی این شهرستان برای رعایت موازین بهداشتی پیشگام شده اند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.