حسن رستم زاد روز یکشنبه در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی آستارا اظهار کرد: به دستور استاندار گیلان، در تمام شهرستان ها مراکزی جهت مقابله با بیماری کرونا مجهز شده و یکی از بخش های بیمارستان شهید بهشتی آستارا نیز به درمان مبتلایان مشکوک به کرونا اختصاص یافته است.

وی افزود: چند نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در آستارا انجام و به انستیتو پاستور تهران ارسال شده است و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم باید موازین بهداشتی را رعایت و هر گونه اخبار مربوط به بیماری کرونا را از رسانه های رسمی پیگیری کنند و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی از بازار غذاهای دریایی در شهر "ووهان" واقع در استان "هوبی" در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروختند، سرچشمه گرفته و اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین در ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.

تاکنون هفت نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و تب و سرفه از علائم آن است و دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علائمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی نمی یابند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.