به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اوسط اکبری مقدم روز جمعه در ستاد انتخابات استانداری گیلان در جمع خبرنگاران افزود: تا دیروز بالغ بر ۱۵۰ گزارش و امروز "جمعه" نیز افزون بر ۱۰۰ گزارش مردمی مبنی بر تخلفات انتخاباتی "جزئی" در استان گیلان داشته ایم.

وی اظهار داشت: قطعا در فرآیند انتخابات با توجه به سلایق مختلف کاندیداها ممکن است که مشکلاتی در حوزه های مختلف به وجود آید که البته این مشکلات جزئی است.

وی درباره تخلفات جزئی و گزارش ها در این ارتباط خاطرنشان کرد: صبح امروز گزارش شد که تعدادی از تعرفه ها در رشت مفقود شده ، البته این تعرفه ها پیدا شده و صورتجلسه نیز انجام گرفته است.

 رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات گیلان اضافه کرد: در جایی دیگر خرید و فروش آرا گزارش شد که این مهم را به بازرسان ویژه و بازرسان شعب منعکس کردیم و در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بیشترین گزارش های تخلفات جزئی از رشت و فومن بوده، خاطر نشان کرد: در تالش هم تخلفات جزئی گزارش شده که جمع بندی تخلفات در ساعات آینده مشخص می شود.

وی اظهار داشت: تخلفات به دو صورت یکی اینکه مستقیم توسط مردم در سامانه وزارت کشور ثبت می شود و دیگری به بازرسان در شعب اخذ رای، بازرسان کل استان و یا هیات بازرسی استان انعکاس داده می شود و از استان نیز به هیات بازرسی وزارت کشور منعکس می شود.

اوسط اکبری مقدم در ادامه با بیان اینکه مشکل جدی در روند انتخابات در گیلان نداشته ایم، اضافه کرد: انتخابات در استان به شکل مطلوب در حال انجام شد و فرآیند آن درست و در چارچوب قوانین در حال انجام است.

دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی در گیلان آماده دریافت آرای مردم برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است؛  که از این تعداد یک هزار و ۶۵۴ شعبه روستایی و ۹۰۵ شعبه شهری است و از مجموع این تعداد؛ دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است.

 ۱۶۸ نفر از داوطلبان آماده هستند تا در ۱۱ حوزه انتخابیه برای  اخذ آرای مردم جهت ۱۳ کرسی نمایندگی مجلس گیلان  باهم به رقابت بپردازند.

گیلان با ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

در این دوره از انتخابات از جمعیت دو و نیم میلیون نفری گیلان ؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳  نفر واجد شرایط شرکت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.