قاسم روحانی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما بارها اعلام کرده ایم  با توجه به در پیش بودن انتخابات افرادی که شناسنامه شان مفقود شده ، هر چه سریعتر برای دریافت شناسنامه جدید اقدام کنند.

وی  با اشاره به  آماده بودن  ۱۲ هزار کارت  هوشمند در ادارات پست و پیشخوان اظهار کرد:  در همین راستا، امروز  تمامی ادارات  پستی که شناسنامه  صادر شده افراد  در انها وجود دارد ، برای مراجعه مردم باز هستند.

 روحانی فر بیان کرد: همچنین ادارات ثبت احوال استان  نیز باز است و اگر افرادی شماره ملی خود را به یاد  نداشته باشند و یا مشکلی در شناسنامه آنها وجود داشته می توانند  به این ادارات مراجعه کنند.

رقابت ۱۶۸ نامزد انتخابات در گیلان برای کسب ۱۳ جایگاه نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی امروز  همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دو هزار و ۵۵۹  شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که مردم می توانند با مراجعه به آنها آرای خود را به صندوق ها بیاندازند.

از این تعداد یک هزار و۶۵۴ شعبه روستایی و ۹۰۵ شعبه شهری است و از مجموع این تعداد؛ دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت می باشد و ۳۴۵ شعبه سیار هم در مناطق دور دست و صعب العبور و مناطق کم جمعیت کار اخذ آرا را انجام می دهد.

همچنین یک شعبه برای اقلیت های مذهبی در حوزه انتخابیه بندرانزلی پیش بینی شده است.
 حدود ۴۵ هزار نفر نیز در استان در بخش های مختلفی اعم از اجرایی، نظارتی، بازرسی، حفاظت، صیانت در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعالیت دارند.

مردم؛ می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی، برای رای دادن به صندوق های اخذ آرا مراجعه کنند.

به گفته مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در این انتخابات با توجه به شرایط خاص استفاده از استامپ و گرفتن اثر انگشت در هنگام اخذ رای ضرورت ندارد و داشتن شناسنامه و کارت ملی کافی است.

در این دوره از انتخابات؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳  نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان واجد شرایط اخذ رای هستند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.