خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها، مهدی حسین نژادی: در انتخابات‌های گذشته شورا، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در شهرستان مرزی بندر آستارا، ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و شور و حال تبلیغات انتخاباتی یک هفته اخیر از تکرار چنین رویداد بزرگ سیاسی حکایت می‌کند.

۶۵ هزار نفر آماده رأی دادن در آستارا

۱۰ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان مرزی بندر آستارا، آنقدر کار تبلیغات میدانی و تحریک افکار عمومی را جدی گرفته و فعالیت همه جانبه ای را انجام داده‌اند که به گفته فرماندار آستارا باید به ایجاد یک حد نصاب جالبی در استان گیلان و حتی کشور امید بست.

در همایش‌های تبلیغاتی آخرین روز انتخابات در آستارا حدود ۵۰ هزار نفر به سخنرانی‌های نامزدها در اماکن مختلف تعیین شده از سوی فرمانداری گوش دادند و اکنون با تنفس ۲۴ ساعته، مردم در روز جمعه قضاوت نهایی را رقم خواهند زد.

در شهرستان مرزی آستارا که در شمال غربی استان گیلان واقع شده است، ۶۵ هزار و ۶۰۰ نفر از بیش از ۹۱ هزار نفر اهالی این شهرستان مرزنشین حق شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند. این شهرستان مرزی مهم و اقتصادی با ۳۳۴ کیلومتر مربع وسعت و داشتن دو بخش مرکزی و شهر لوندویل، از یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برخوردار است.

یک هزار و ۴۸۰ نفر مجریان برگزاری انتخابات در آستارا

فرماندار آستارا در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یک هزار و ۴۸۰ نفر به صورت مستقیم مجریان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در قالب نماینده فرماندار، بازرس، عضو هیئت نظارت، نماینده شورای نگهبان، عوامل انتظامی و پشتیبانی در این شهرستان هستند، اظهار کرد: انتخابات در آستارا آنلاین و احراز هویت رأی دهندگان به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار خواهد شد.

حسن رستم زاد با اشاره به اینکه ۸۰ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان پیش بینی شده است، افزود: ۶۰ شعبه در شهر آستارا و بخش مرکزی و ۲۴ شعبه در شهر لوندویل و روستاهای اطراف آن برای کار اخذ رأی مردم آماده شده‌اند.

وی ادامه داد: ۷۱ شعبه ثابت و ۱۳ شعبه سیار در روز انتخابات در خدمت جمع آوری آرای مردم خواهند بود.

برخورد قاطع با هر گونه خرید و فروش آرا

فرماندار آستارا از فعالیت ۸۴ بازرس ویژه انتخابات در شهرستان و در روز انتخابات خبر داد و تصریح کرد: با هر گونه خرید و فروش آرا به شدت برخورد خواهد شد.

رستم زاد با اشاره به فعالیت ۱۰ نامزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستارا، گفت: مردم متدین و مرزنشین آستارا از شعور سیاسی بسیار بالایی برخوردار هستند و شک ندارم که شاهد یک حضور محکم، استوار و حداکثری مردم آستارا در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان خواهیم بود.

مردم سالاری و دموکراسی هدیه انقلاب اسلامی به مردم

وی با تقدیر از رسانه‌ها و مطبوعات در گرم کردن تنور انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردم سالاری و دموکراسی هدیه انقلاب اسلامی به مردم سرافراز ایران است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه در زمان تبلیغات انتخاباتی درگیری و توهین خاصی از جانب کاندیداها و طرفدارانشان نسبت به یکدیگر نداشتیم، افزود: بعضی موضوعات و رفتارها در زمان تبلیغات، ذات هر انتخابات است که آن هم از عدم آگاهی صورت می‌گیرد.

رستم زاد تصریح کرد: شهرستان مرزی آستارا آماده برگزاری یک انتخابات پرشور در روز دوم اسفند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.