به گزارش ایرنا، با پایان مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم، شمارش معکوس برای رای گیری و انتخاب مسافران بهارستان آغاز شده است تا مهمترین مرحله از ماراتن انتخابات انجام شود.

 مردم استان کرمان نیز با اقدامات و تمهیدات چند ماهه مسئولان و متولیان امر انتخابات، جهت حضور دوباره در پای صندوق های رای و انتخاب نامزدهای مورد نظر خود آماده شده اند تا نمایندگانی برای چهار سال وکالت به خانه ملت بفرستند.

در چند روز گذشته فضای انتخاباتی استان کرمان در مهلت تبلیغات نامزدها شور انتخاباتی را بطور چشمیگری افزایش داد تا شرایط برای برگزاری انتخاباتی بزرگ و موفق در تراز نظام جمهوری اسلامی باشد.

 تلاش مجریان برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم

 استاندار کرمان  با اشاره به اهمیت انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های اخذ رای در صحنه انتخابات گفت: کشور امروز به این حضور نیاز دارد و حضور مردم علاوه بر بازتاب ملی و منطقه ای، بازتاب جهانی دارد و مشارکت حداکثری مردم پای صندق های رای می تواند به امنیت بیشتر کشور کمک کند.

محمدجواد فدائی با تاکید بر اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات به نوعی حمایت از نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شود اظهار داشت: به لحاظ اجرایی تمامی شرایط را برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور و باشکوه مردم  و تمام سلایق در انتخابات پیش رو فراهم کرده ایم.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در صحنه انتخابات گفت: کشور در شرایط کنونی به این حضور نیاز دارد که امیدواریم این اتفاق بیافتد و در دوم اسفندماه سال جاری شاهد انتخاباتی پرشور و باشکوه برای کشور باشیم.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان گفت: تا ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۲۱ نامزد در رقابت های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان حضور دارند.

عباس تقی زاده افزود: فهرست  نهایی نامزدها صبح روز جمعه دوم اسفند ماه در محل شعب‌های اخذ رای از سوی فرمانداری‌ها نصب خواهد شد.

وی بیان کرد: در ۲ هزار و ۲۵۰ شعبه در سراسر استان کرمان اخذ رای انجام خواهد گرفت که از این تعداد شعب اخذی رای ۱۳۲۸ شعبه ثابت و ۹۲۲ سیار خواهد بود.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان تصریح کرد: بالغ بر ۲ میلیون و یکصد هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن می باشند که بیش از ۶۹ هزار نفر آنها رای اولی هستند.

وی  با بیان اینکه مرحله احراز هویت به عنوان مهمترین بخش کاملا الکترونیکی انتخابات است و کاربرها آموزش لازم را دیده اند  افزود : ۴۰ هزار نفر در استان کرمان در قالب اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بخشدار، محافظان و بازرسان شعب، نمایندگان هیات نظارت و نامزدها درگیر برگزاری این انتخابات هستند.

تقی زاده تاکید کرد:  در هیچ شعب استان اخذ رای الکترونیکی نداریم و تنها ۲ مرحله از انتخابات یعنی اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی و مرحله تشخیص افراد الکترونیکی و آنلاین انجام می‌شود.

۱۲ هزار نیروی پلیس امنیت انتخابات در کرمان را تامین می کنند

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۱۲ هزار نیروی پلیس تامین امنیت ۲ هزار شعبه اخذ رای استان کرمان، نظم و امنیت ترافیک و شعب اخذ رای و حفاظت از شعب اخذ رای را در ۹ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۱۰ نماینده بر عهده دارد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود:  پلیس امنیت انتخابات را با مشارکت سپاه و بسیج تامین می کند و از ظرفیت های موجود اعم از شورای تامین، نیروهای انتظامی،  امنیتی، هیات نظارت و اجرایی در این راستا استفاده می شود.

وی تصریح کرد: تخلفاتی اندکی در ایام تبلیغات نامزدها در برخی موارد بوده که توسط پلیس برخورد قانونی و رسیدگی شده است اما نامزدها و طرفداران آنها از پنجشنبه و آغاز زمان سکوت تبلیغاتی با پلیس همکاری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: پلیس فتا از آغاز تبلیغات بر فضای مجازی اشراف و آمادگی دارد لذا می طلبد افراد اخلاق اسلامی را در تبلیغات رعایت و نامزدها طرفداران خود را به سعه صدر دعوت کنند.

وی با بیان اینکه  بسیاری از شعب اخذ رای به سامانه پایش تصویری مجهز شده است افزود: مردم با حضور حداکثری و مشارکت از تجمع در اطراف شعب اخذ رای خوداری کنند.

سردار ناظری اظهار داشت: مردم به شایعاتی که در ساعات آخر برگزاری انتخابات منتشر می شود توجه نکنند و اخبار را از طریق رسانه های مجاز پیگیری کنند.

زورآزمایی احزاب و گروه های سیاسی 

احزاب، جناح ها سیاسی و اشخاص با انتشار اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان داوطلبان نمایندگی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از اتمام مراحل بررسی توسط شورای نگهبان، هیات های نظارت و اجرایی، نامزدها  از ۲۴بهمن به مدت یک هفته وارد عرصه تبلیغات انتخاباتی شدند تا بخت خود را برای ورود به بهارستان بیازمایند.

در مدت تبلیغات نامزدهای انتخابات گروه های سیاسی با ارائه لیست کاندیداهای مورد حمایت خود و راه اندازی ستاد تبلیغات،  فعالانه برای راهیابی کاندید مورد نظر خود به مجلس یازدهم  فعالیت و مشارکت کردند.

شورای هماهنگی نیروها و تشکل‌های ولایی استان کرمان(جناح اصولگرا) با ارائه فهرست کامل انتخاباتی برای تمامی حوزه های انتخاباتی استان کرمان کاندیدا معرفی کرد.

اصلاح طلبان استان کرمان نیز به رغم ابراز برخی گلایه ها در بحث تایید صلاحیت ها و تردید در ارائه فهرست انتخاباتی، در روزهای اخیر با انتشار فهرستی از نامزدهای مورد حمایت برای ۸ حوزه انتخابیه رونق و شور انتخاباتی خوبی در عرصه سیاسی استان برقرار کردند.

جناح اعتدالگرای کرمان نیز با حضور فعالانه و ارائه فهرست انتخباتی سعی کرد از قافله بهارستان عقب نماند، هر چند در برخی حوزه ها با اصلاح طلبان استان ائتلاف نموده و نامزد مشترک معرفی کردند.

در این میان افراد مستقل نیز حضوری پر رنگ در روزهای تبلیغات انتخاباتی داشتند، تا بازار انتخابات مجلس یازدهم گرمی دوچندانی پیدا کند.

حال همه امکانات و شرایط برای حضور رای دهندگان برای رقابت سیاسی مهیا شده است تا مردم بتوانند همانند ۴۱ سال گذشته حماسه ای دیگر در تاریخ جمهوری اسلامی برای کشور رقم بزنند.

استان کرمان با ۹ حوزه انتخابیه صاحب ۱۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.