بردیا دانشور که در هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین در رشت حضور یافته بود در پایان این مسابقات و با حضور ۳۰ استاد این رشته از جمله هشت استاد بزرگ شطرنج،  با درخشش خود موفق به کسب مقام پنجم شد.

وی که عنوان قهرمانی مسابقات شطرنج زیر ۱۲ سال جهان در بلاروس را دراختیار دارد،  در مسابقات، بسیار کوبنده حاضر می شد آنگونه که همه شطرنجبازان و اساتید بزرگ شطرنج از رویارویی با این شطرنجباز ۱۳ ساله با مشکل مواجه شدند.

دانشور در جریان هجدهمین دوره این رقابتها و در حضور بزرگان شطرنج ایران وجهان نه تنها مقام شایسته و ارزنده ای را کسب کرد،  بلکه در بازی های انجام داده موفق به برتری و متوقف کردن چند استاد بزرگ ایرانی و خارجی شد.

این در حالی است که این شطرنجباز نوجوان که از وی به عنوان یکی از نوابغ شطرنج ایران و جهان نام برده می شود، در صحبت و مصاحبه بسیار کم حرف و خجالتی است و بسیار سخت با خبرنگاران مصاحبه می کند.

بردیا دانشور در پایان هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رقابتها سطح بسیار خوبی داشت و از جمله محاسن آن وجود شطرنجبازان حرفه ای و قدرتمندی در این رقابتها بود.

وی افزود: در بین شطرنجبازان حاضر در این دوره از رقابت ها نیز اسکندروف که مقام قهرمانی را کسب کرد از تکنیک بالایی در بازی برخوار بود و سطح فنی این شطرنجباز نیز بسیار بالا بود و می توان گفت که وی قدرتمندترین حریفم در این مسابقات بود.

وی ادامه داد : البته در رقابتهای امسال شطرنجبازان زیادی نیز حضور یافتند که از لحاظ کمیت این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی نیز سطح فنی این دوره را ارتقا داد.

وی با اشاره  به علاقمندی خود به رشته شطرنج بیان کرد : حدود هفت سال است که شطرنج بازی می کنم که تاکنون نیز علاوه بر کسب مقام قهرمانی زیر ۱۲ سال جهان در رقابت های کشوری نیز در رده های سنی مختلف چند مقام قهرمانی را کسب کردم.

وی که در پایان این مسابقات مقام پنجم را کسب کرده است، اظهار داشت: امیررضا پور رمضانعلی استاد بزرگ شطرنج گیلان به عنوان مربی با من کار می کند که این مربی ارزنده در پیشرفتم زحمات زیادی کشیده و علاوه بر این او یک مربی از ارمنستان نیز به من آموزش می دهد.

دانشور اضافه کرد: با توجه به علاقه ای که به شطرنج دارم  هر روز نزدیک به پنج ساعت تمرین می کنم و امیدوارم که در مسابقات آتی نیز در رده های سنی مختلف مقام قهرمانی جهان را کسب کنم و در نهایت بتوانم در رده سنی بزرگسالان نیز حضور یافته و عنوان جهانی را کسب کنم.

وی به تاثیر مثبت ورزش از لحاظ روحی، روانی اشاره و تصریح کرد: پرداختن به ورزش بسیار خوب است به خصوص اگر ورزش قهرمانی باشد و من نیز با پرداختن به ورزش از لحاظ روحی، روانی شرایط بسیار خوب و مثبتی کسب می کنم.

این قهرمان زیر ۱۲ سال شطرنج جهان بیان کرد: با توجه به این امر از نونهالان و نوجوانان می خوام برای ارتقا ظرفیت های روحی و جسمی خود که به طور حتم در یک رشته ورزشی به صورت تخصصی و حرفه ای را دنبال کنند و حداقل در یک رشته ورزشی که به آن علاقه دارند حضور یافته و آن را ادامه دهند.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده بود که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید بود، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت داشتند.

در هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) که در ۹ دوره در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، پنجشنبه شب با قهرمانی مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان خاتمه یافت که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.