به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پرهام مقصودلو که در دور نخست این رقابت ها برابر 'آنتون کربف' اوکراین با شکست میز مسابقه را ترک کرد در دور دوم برابر 'الیزابت بیتز' از آلمان با ریتینگ 2477صاحب پیروزی شد؛ با این پیروزی مجموع امتیازات مقصودلو در پایان دور دوم به عدد یک رسید.
دور سوم تورنمنت تاتا استیل امروز (دوشنبه) برگزار می شود و مقصودلو باید به مصاف 'استفان کوئیپرز' از هلند با ریتینگ 2470 برود.
جدول دوم تورنمنت معتبر شطرنج تاتا استیل (چلنجر) با حضور 14 شطرنجباز از 22 دی تا 7 بهمن ماه در سیزده دور به روش دوره ای برگزار می شود و قهرمان این رقابت ها جواز حضور در بخش استادی را دریافت خواهد کرد.
در این دوره از رقابت ها بزرگان شطرنج مانند 'مگنوس کارلسن' قهرمان جهان از نروژ، 'شهریار ممدیاروف' سوپر استاد بین المللی شطرنج از آذربایجان و 'ویشواناتان آناند' قهرمان سابق جهان از هند حضور دارند.
مقصودلو در رده بندی ورودی شانس قهرمانی این رقابت ها در جایگاه سوم قرار دارد.
تاتا استیل یکی از معتبرترین تورنمنت های شطرنج دنیاست که فعالیتش را از سال 1938 در کشور هلند آغاز کرده و در تمام این 80 سال میزبان بهترین های شطرنج جهان بوده است.
پرهام مقصودلو ملقب به فیل ایرانی چهره شناخته شده شطرنج ایران است که در سن 15 سالگی عنوان استاد بزرگ شطرنج را کسب کرد.
او با 18 سال سن تاکنون علاوه بر عنوان قهرمانی شطرنج جوانان جهان، 2 مدال طلا در المپیاد جهانی شطرنج زیر 16 سال به دست آورده است.
استاد بزرگ گلستانی شطرنج ایران امسال در رقابت های جوانان جهان در ترکیه ، یک دور مانده به پایان مسابقات، قهرمانی خود در این رویداد بزرگ را قطعی کرد.
این ورزشکار گلستانی و نماینده شطرنج ایران با قهرمانی در رقابت های انفرادی جوانان جهان در سال 2018 (ترکیه) به عنوان نخستین شطرنج باز ایرانی جواز حضور در تورنمنت تاتا استیل را کسب کرد.
همچنین در پایان روز گذشته (یکشنبه) سارا سادات خادم الشریعه در رده بندی زنده برترین شطرنج بازان بانوی جهان، با 4 پله صعود، به رده هفدهم صعود کرد.
وی پیش از این در جدول برترین شطرنج بازان زن جهان در رده بیست و یکم قرار داشت، بانوی اول شطرنج ایران با کسب یک مدال طلا و 2 مدال نقره در رقابت های شطرنج جهان در 2 بخش سریع و برق آسا در سن پترزبورگ روسیه تاریخ سازی کرده است.
/2052/1597/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.