مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در حاشیه برگزاری این دوره در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده کشور در این دوره آموزشی  به مدت سه روز در رشت ، در خصوص مسایل مختلف در زمینه های ازدواج و تحکیم خانواده کلاس های مختلفی آموزش می بینند.

مریم بخشی افزود: بررسی مبانی نظری پیشینه و پیشرفت های اخیر زوج درمانی شناختی رفتاری ، مفهوم سازی رویکرد شناختی رفتاری از مسایل و چالش های زوج ، ساختار و فرایند گام به گام زوج درمانی شناختی رفتاری ، ارزیابی و طرح ریزی درمان در رویکرد شناختی رفتاری مداخلات درمانی زوج درمانی شناختی رفتاری، از سرفصل های کلی این دوره می باشد که توسط اساتید به مدیران مراکز تخصصی استانهای مختلف کشور آموزش داده می شود.

وی ادامه داد: دوره های خانواده درمانی برای زوج های پیمان شکن توسط دکتر یحیایی، زوج درمانی شناختی رفتاری ارتقاء یافته توسط دکتر شهرام محمدخانی، مشاوره سنجش پیش از ازدواج ارتباط موثر با مراجعان توسط دکتر نظامدوست و برنامه ریزی هدفمند زمان دار و مطالعات به روز در قالب تجربه زیستی توسط مژده بقایی از دیگر برنامه های آموزشی این دوره می باشد. 

وی بیان کرد: همچنین برنامه ریزی ، ساماندهی و ارتباط با مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده  در مدت برپایی این دوره به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: به هرحال تمام هدف و سعی مسئولان این است که جوانان با آگاهی کامل ازدواج کنند تا پس از این امر مقدس ، دچار مشکلی نشوند و استحکام خانواده ها در ایران بیش از پیش شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.