عباس جاذب روز سه شنبه اظهار کرد: ویروس کرونا هم با تنفس و هم با لمس اشیاء و محیط آلوده تکثیر می شود و خطر را باید بیش از این جدی گرفت.

وی افزود: از شبکه بهداشت و درمان خواسته ام به لحاظ وجود چهار ترمینال مسافری، خودرویی، دریایی و ریلی در مرز آستارا، در همه آنها پایش تنفسی و لمسی مسافران اعمال شود.

وی ادامه داد: اگر خدای نکرده یک یا دو مورد بیمار کرونا به شهر مرزی آستارا وارد شود، کل شهر قرنطینه خواهد شد.

منصور بابایی مدیر پایانه مرزی آستارا نیز گفت: عوامل شبکه بهداشت و درمان به طور مستمر در مبادی ورودی پایانه حضور دارند و میزان دمای بدن یا تب ترددکننگان را سنجش می کنند.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از این پایانه تردد کرده بودند و از اول امسال تا پایان دی ماه، این رقم به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ارتقا یافته‌است و تا پایان سال و در آستانه تعطیلات نوروز نیز افزایش خواهد یافت. 

وی ادامه داد: ورود اتباع خارجی به ایران برای تامین مایحتاج روزانه، تفاوت نرخ ریال با ارزهای خارجی و افزایش مسافران ایرانی خروجی از کشور از دلایل افزایش تردد در پایانه مرزی آستاراست و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، شمار ترددکنندگان به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برسد.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه ) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است. 

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین، مصر، امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آن‌ها شناسایی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان همسایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.