مریم بخشی روز شنبه در حاشیه برگزاری هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین در رشت در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی سعی داشته و دارند که ایران را حتی در میادین ورزشی منزوی کنند که در این راستا و در عرصه های بین المللی، فشارهای زیادی را برای عدم میزبانی رشته های ورزشی مختلف در ایران را خواستار شدند.

وی افزود: اما این فشارها و سختگیری ها نیز با شکست مواجه شده و استان گیلان طی ماه جاری شاهد دو رویداد مهم و بین المللی ورزشی است که یکی از این دو رویداد مهم مسابقات وزنه برداری جام فجر بود که آن رقابتها، گزینشی المپیک ۲۰۲۰ نیز محسوب می شد که خوشبختانه به میزبانی گیلان و در رشت برگزار شد.

وی ادامه داد: دومین رویداد مهم نیز همین مسابقات شطرنج است که خوشبختانه استقبال از این رقابتها نیز بسیار چشمگیر است و بیش از ۹۰۰ شطرنجباز داخلی و خارجی در این دوره حضور یافته اند که حضور این تعداد شطرنجباز داخلی و خارجی ، نشان از اهمیت این دوره از مسابقات است.

وی بیان کرد: به هر حال میزبانی این دو رویداد مهم ورزشی بزرگ ، برگ زرینی دیگر از افتخارات بی شمار ورزش استان گیلان است و با میزبانی خوب در هر دو مسابقه بین المللی ، نشان دادیم که این استان توانایی برگزاری مسابقات مهم و بین المللی  را دارد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: البته در برگزاری این دو مسابقه مهم ورزشی، مسئولان ارشد استان گیلان نیز همانند استاندار گیلان کمک های شایانی را انجام داده و هیات های وزنه برداری و شطرنج استان گیلان نیز در برگزاری و میزبانی این رقابت ها تلاش وافری را انجام داده اند.

بخشی تصریح کرد: البته هیات شطرنج گیلان تجربه خوبی را از برگزاری رقابتهای جام کاسپین دارد چون پیش از این ،۱۷ دوره این رقابت ها در گیلان برگزار شده بود و برای میزبانی هجدهمین دوره ، مشکلی نداشتیم چون مسئولان هیات شطرنج گیلان به خوبی از میزبانی این مسابقات برآمده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرکت کنندگان در هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین، این دوره از رقابتها از سطح کیفی بالایی برخوردار است و امیدواریم که همه شطرنجبازان حاضر در این رویداد مهم از میزبانی رقابتها رضایت کاملی داشته باشند.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از عصر جمعه با حضور بیش از ۹۰۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شد.

این دوره از رقابتها در سه جدول برگزار می شود که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف ، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.