به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «حیدر مطاعی» اظهارداشت: سامانه بارشی که از روز شنبه عصر وارد کشور شد حدود ۱۷ استان را درگیر کرد.

وی ادامه داد: این سامانه همراه با کولاک شدید، افت درجه حرارت و برف سنگین در استان‌های کشور به خصوص آذربایجان شرقی و غربی و زنجان بود که روز گذشته براساس اطلاعات هواشناسی محورهای منتهی به شمال را در بر گرفت و منجر به بارش برف در استان گیلان شد.

مطاعی اضافه کرد: بابت همین مساله از قبل آمادگی لازم به وجود آمده بود و در استان های مختلف از جمله گیلان بخش خصوصی و دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار داده شد. صبح دیروز هم جلسه ستاد بحران با اعضا در سازمان راهداری و با دعوت از معاون پلیس راه کشور انجام گرفت و تصمیماتی گرفته شد.

وی بیان داشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده،  محدودیت‌هایی برای تردد ماشین‌های سنگین و عمومی ایجاد شد. همچنین تصمیم گرفته شد که یکسری امکانات استان‌ها در جنوب زاگرس مثل مرکزی، قم، همدان و دیگر استان‌ها از جمله تهران به استان‌های درگیر برف منتقل شوند. به عنوان مثال ماشین‌ها از زنجان و قزوین به جاده قزوین – امام زاده هاشم منتقل شدند.

معاون راهداری و سازمان حمل و نقل جاده ای ادامه داد: نظارت‌ها تا صبح امروز ادامه داشت و محورهای کوهستانی مثل چالوس، هراز و فیروزکوه در کنار آزادراه قزوین - رشت  رصد شدند چرا که حجم سنگینی از خودرو با تمام اخطارهایی که بابت نرفتن، تاخیر در سفر و استفاده از زنجیر چرخ داده شده بود به این سمت حرکت می‌کردند.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای تصمیمات اتخاذ شده،  اوایل صبح امروز توده بسیار عظیم بارشی برف و کولاک وارد آزادراه قزوین به رشت و امام زاده هاشم شد. توفان و  کولاک شدید همه خودروها را درگیر کرد و در نتیجه همه خودروهای بدون زنجیر چرخ با مشکل مواجه و سبب یک گره ترافیکی شدند که در ادامه باعث توقف و تشکیل صف عظیمی از خودرو شد.

 این مقام مسوول با بیان اینکه بارش برف حدود یک متر در این منطقه ماشین‌ها را تا کمر در برگرفت، گفت: همکاران ما از همان ابتدا از باند مخالف شروع به کار کردند و کار به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین سپرده شد و  ۱۰ دستگاه ماشین آلات از قزوین شامل لودر، گریدر، تیغه برف روب و لودرهای تیغه ای به منطقه رفتند و تمام خودروهای مانده در راه آزاد شدند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  گفت: با توجه به شرایط اعلام شده پیش بینی و سعی ما این است که امروز کلیه خودروهای سواری و مسافربری آزاد شده تا بعد کامیون هایی که زنجیر نداشتند در مسیر تخلیه شوند. با گرم شدن هوا کار با سرعت بیشتری در حال انجام است و خوشبختانه گزارشی هم از آسیب به هموطنان‌ تاکنون به دست ما نرسیده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.