بهرام سرمست عصر یکشنبه در هفتمین جلسه شورای ترافیک قم درتالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: بالگرد یکی از عوامل مهم برای کاهش تلفات حوادث رانندگی است که‌ باید از سوی حوزه حمل و نقل و ترافیک استان مدنظر باشد.

وی همچنین موضوع دوربین های کنترل راهنمایی رانندگی و همچنین شناسایی دقیق نقاط حادثه خیز در داخل شهر و همچنبن جاده ها و محورهای مواصلاتی استان را مورد توجه قرار داد و  بیان داشت: پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم باید در این زمینه آمارهایی که در اختیار دارند را با هم تطبیق دهند و آمار واحدی ارائه نمایند.

استاندار قم با تاکید برضرورت تشکیل جلسه های مجمع سلامت استان گفت: یکی از مسائل ما در کنار فوتی‌های تصادفات، مساله مصدومان است، و باید برای آنها نیز برنامه داشته باشیم.

استاندار قم با بیان اینکه با توجه به فراوانی تصادف‌ها باید برای کاهش آنها برنامه عملیاتی تهیه شود، گفت: اگر تصادف‌های درون شهری قم مربوط به موتور سیکلت‌ها و یا نقاطی از شهر مانند بلوار آیت الله بروجردی است، باید برای هر کدام طرح ویژه ای را اجرا کنیم.

وی افزود: درمناسبت‌های مختلف که شهر دارای بار ترافیکی سنگینی است نیز باید طرح خاص آن را تهیه و از سایر موارد تفکیک کنیم، و راهکارهای لازم را ارائه دهیم.

سرمست با بیان اینکه پلیس راهنمایی رانندگی نباید در پیگیری و حل معضل‌های ترافیکی شهر تنها بماند گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل درون شهری باید تمام ظرفیت‌های خود را در جهت کاهش آمار تصادف ها در قم به کارگیرند.

استاندار قم با اذعان به اینکه حتی یک تلفات هم برای حوادث رانندگی زیاد است، بیان کرد: در این خصوص مهمتر از همه چیز احساس مسئولیت است و باید فراتر از وظایف و مسئولیت‌های سازمانی خود عمل کنیم.

معاون مرکز حوادث و فوریت های پزشکی قم نیز در این جلسه با اشاره به انجام ۶۲۰ پرواز بالگرد اورژانس قم از زمان آغاز فعالیت آن در این استان بیان کرد: در این مدت یکهزار و ۴۳۹ تن از مصدومان با بالگرد انتقال داده شدند که یک هزار و ۳۵۴ تن معادل ۹۳ درصد آنها مصدومان ترافیکی بودند.

مهدی فراهانی با اشاره به مشکل نبودن پد و محل‌ مناسب برای استقرار بالگرد در استان خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده که بالگرد اورژانس قم در هر نقطه ای فرود بیاید که این مساله می‌تواند منجر به حادثه شود.

وی با اشاره به شناسایی ۲۲ نقطه برای ایجاد محل استقرار بالگرد در استان گفت: طبق توافق وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی قم قرار بود در این نقاط پدهایی ساخته شود، ولی تاکنون فقط یک پد در بخش سلفچگان ایجاد شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.