غلامرضا کریم آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پرواز ۹۰۴ هواپیمایی ایران ایرتور که باید ساعت ۷:۱۰ دقیقه از مشهد حرکت می کرد و ۸:۴۵ وارد رشت می شد به دلیل بارش شدید برف و کاهش دید افقی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت باطل اعلام شد.

وی اظهار داشت : همچنین پرواز شماره ۹۰۵ این شرکت به ساعت ۹:۳۰ دقیقه که باید رشت را به مقصد مشهد ترک می کرد نیز باطل اعلام شد.

مدیرکل فرودگاه گیلان هشدار داد : مسافران پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بدلیل وضعیت شرایط جوی پیش از عزیمت به فرودگاه از وضعیت پروازها آگاه شوند.

آقایی اظهار داشت: بارش برف شدت گرفته و امکان کاهش دید افقی وجود دارد لذا مسافران پیش از حضور در فرودگاه با شماره ۱۹۹ اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

به گفته وی،  هم اکنون به صورت هفتگی بیش از ۱۲۰ پرواز رفت و برگشت در ۹ مسیر داخلی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران  و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از سطح آبهای آزاد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.