مسئول روابط عمومی هیات وزشهای رزمی استان گیلان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از مسابقات ۱۱۵ بانوی رزمی کار این رشته از شهرهای لاهیجان ، لنگرود، آستانه اشرفیه ، رشت ، آستارا و سیاهکل حضور داشتند.

فاطمه لطیفی افزود: ورزشکاران رزمی کار حاضر در این دوره از رقابت ها در رده های سنی نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان حضور داشتند که در بخش هنرهای فردی ، لایت کنتاکات و فول کنتاکت با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در پایان این رقابت ها تیم تای کیک بوکسینگ بانوان رشت در مجموع این چهار رده سنی ، عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد و جام قهرمانی رقابت های تای کیک بوکسینگ بانوان گیلان را تصاحب کرد.

مسئول روابط عمومی هیات ورزش های رزمی گیلان گفت : همچنین تیم تای کیک بوکسینگ بانوان لاهیجان در مکان دوم این رقابت ها قرار گرفت و تیم آستانه اشرفیه نیز مقام سوم این رقابت ها را از آن خود کرد.

لطیفی خاطرنشان کرد: سمیه حجتی رئیس و نماینده گروه دفاع شخصی استان گیلان مسئولیت نظارت و لاله شعبانی نماینده گروه تای کیک بوکسینگ گیلان نیز مسئولیت برگزاری این دوره از مسابقات را برعهده داشتند.

کیک بوکسینگ به عنوان یک رشته رزمی به وسیله اوسامو ناگوچی ژاپنی نام‌ گذاری شده و ترکیبی از رشته های موی تای ، کاراته ، مشتزنی و تکواندو است که در سال ۱۹۵۸ معرفی شد و از دو قسمت ضربه پا و  مشت زدن تشکیل شده که تکنیک‌ های اصلی آن هم در مشت و ضربه پا می‌باشد.

 این رشته در ایران زیرنظر فدراسیون های ورزش های رزمی فعال شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.