رضا اسلامی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تا کنون آتش سوزی در عرصه های جنگلی شهرستان رضوانشهر، تالش و فومن گزارش شده که با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی و مردم استان و سایر دستگاه ها و سازمان های مربوطه برخی از این  آتش سوزی ها خاموش و برخی در حال مهار شدن است.

وی اضافه کرد : آتش سوزی در شهرستان تالش گسترده تر است و تا کنون چهار  عرصه جنگلی روستایی ( جو کندان، خرجگیل، رستم محله و نارنج دول) شهرستان تالش آتش سوزی شده که سه نقطه روستایی خاموش و حریق جنگل های نارنج دول در حال خاموش شدن است.

وی اظهار کرد: همچنین آتش  در عرصه های جنگلی روستاهای ملسکام و شولم از توابع شهرستان فومن مهار وخاموش شده و اکیپ های عملیات امدادی  در جنگل های پیرامونی روستای حسین کوه در حال خاموش کردن حریق هستند.

اسلامی تصریح کرد: آتش در منطبقه چران و سنگده و روستای کلاب پره سر رضوانشهر نیز تا حدودی مهار شده است .

 به گفته مدیرکل بحران استانداری گیلان؛ اطلاعات بیشتر درباره این آتش سوزی ها که درپی وزش بادهای گرم شدت گرفته ، متعاقبا اعلام خواهد شد.

 امروز دمای هوای گیلان در نیمه دومین ماه از فصل زمستان در فومن به ۲۹ درجه سانتی گراد رسید و شهرستان های دیگر گیلان نیز هوای گرمی را در فصل زمستان تجربه کردند.

  گیلان از روز سه شنبه شاهد وزش بادهای گرم نیز بوده و نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه کم فشار و وجود جریانات جنوبی در منطقه است؛ بنابراین تا اوایل روز شنبه شاهد ورزش باد گرم ( گاهی شدید/ خیلی شدید) در استان خواهیم بود.

گیلان دارای 565 هزار همتار جنگل و 224 هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.