فرماندار شهرستان رشت روز پنجشنبه درباره افتتاح این پروژه ها به خبرنگار ایرنا  گفت: پروژه سامانه های قرائت از راه دور کنتور گاز و هوشمندسازی آن از پروژه های دانش بنیان امروز در روستای فشتام بخش سنگر به بهره برداری رسید.

میرشمس مومنی زاده با اشاره به اشتغالزایی هشت نفر به صورت مستقیم و پنج نفر به صورت غیرمستقیم افزود: این پروژه با سرمایه گذاری ثابت هشت میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه پروژه تولید تابلوهای LED و دوار نیز با اشتغال مستقیم ۶ نفر و با یک میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسیده ، اظهار داشت: مدرسه غیرانتفاعی پیش دبستانی و ابتدایی ۱۳ کلاسه، در ۵۲۰ مترمربع زیربنا با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با اشتغالزایی ۱۶ نفر نیز به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به افتتاح پروژه تولیدی صنایع دستی گیلانک با حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه خاطر نشان کرد: با افتتاح این پروژه برای ۱۰ نفر به صورت دائم و ۳۰ نفر غیردائم اشتغالزایی شده است.

وی بیان داشت: در این واحد تولیدی در بخش بانوان افزون بر ۵۰ مدل کارهای حصیری، حصیربافی، زنبیل بافی، ساک حصیری، زیرانداز حصیری، جارو و غیره و در بخش آقایان افزون بر ۵۰ مدل جا قاشقی چنگالی، سبدهای نان، جالباسی، آجیل خوری و غیره تولید می شود.

مومنی زاده اضافه کرد: نماد و تابلوی سردار شهید سلیمانی نیز امروز در شهر سنگر رونمایی شد.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل می باشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

شهرستان رشت از مناطق مستعد برای جذب گردشگر به شمار می آید. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.