به گزارش خبرنگار مهر، نخستین بخش نسخ خطی کتابخانه های عمومی استان گیلان در کتابخانه عمومی اهل بیت (ع) آستانه اشرفیه امروز (چهارشنبه) به بهره برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ۴۵۸ نسخه کتاب چاپ سنگی، خطی و سربی در این مجموعه وجود دارد، اظهار کرد: یکی از وظایف ما ترویج سنت حسنه وقف کتاب به ویژه نسخ خطی به کتابخانه های عمومی است.

پریسا کرمی در ادامه راه اندازی بخش نسخ خطی یکی اقدام فرهنگی در استان گیلان است، افزود: ۱۵۱ عنوان نسخ خطی در کتابخانه های عمومی استان گیلان وجود دارد که به دلیل وقفی بودن امکان انتقال آنها به این بخش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این بخش ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: از این مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک شهرستان آستانه اشرفیه و مابقی از سایر منابع درآمدی استان تأمین شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب و استاندارد برای نگهداری از این نسخ، تصریح کرد: نیازمند تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در این زمینه هستیم. افرادی که آثار تک نسخه و سند دارند می‌توانند به این مجموعه تحویل دهند تا مورد بهره برداری اندیشمندان و محققان قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.