محمد عبدالملکی عصر چهارشنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اعلام اینکه ۵۰ هزار و ۳۰۰ نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، اظهار داشت: در یک سال اخیر ۱۰ هزار نفر به تعداد اعضای کتابخانه‌های استان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین کتابخانه سیار مشارکتی کشور در شهرستان قروه امسال به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح شد، افزود: این اقدام نشان داد که فعالیت مشارکتی در حوزه کتابخانه‌های سیار هم امکان‌پذیر است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه کتابخانه عمومی سیار در آینده‌ای نزدیک در سنندج افتتاح می‌شود، اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های ما در سال جاری افتتاح بخش نسخ خطی در کتابخانه شهید برهان عالی، به نام استاد برهان‌الدین حمدی در ۲۹ دی و کتابخانه عمومی روستای تنگیسر است.

عبدالملکی با بیان اینکه ساختمان مرکز بهداشت شویشه حدود ۱۵ سال است که بدون استفاده باقی مانده است و درخواست تبدیل آن به کتابخانه را کرده‌ایم، یادآور شد: مساله حقوقی در رابطه با تبدیل این ساختمان به کتابخانه وجود دارد که امیدواریم با کمک مسوولان رفع شود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های کردستان با اشاره به اینکه ۲۰ کتابخانه عمومی و مشارکتی در سنندج وجود دارد، تاکید کرد: در غرب این شهر هیچ کتابخانه عمومی وجود ندارد و احداث کتابخانه در این قسمت از شهر جزو برنامه‌های ماست فقط در این رابطه نیاز به اختصاص اعتبار داریم.

عبدالملکی گفت: دیواندره هم تنها یک کتابخانه دارد که شورا و شهرداری این شهر زمینی را به نهاد کتابخانه‌های عمومی اهدا کردند که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ساختمان دومین کتابخانه این شهر هم احداث خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه هزینه نکنیم مجبور می‌شویم برای اصلاح آسیب‌های اجتماعی چندین برابر آن هزینه پرداخت کنیم.

معرفی کتاب در جلسات شورای اداری استان

مدیرکل امور کتابخانه‌های کردستان پیشنهاد داد به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی پیشنهاد می‌شود از این به بعد پنج دقیقه از وقت جلسات شورای اداری به معرفی کتاب اختصاص داده شود.

عبدالملکی در این جلسه هم کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند نوشته نیکلاس کار را به حاضرین معرفی کرد و گفت: این کتاب در حوزه فضای مجازی است و حاوی دامنه وسیعی از مطالعات عملی  است.

وی یادآور شد: در روستاهای توریور و باینجوب هم ساختمان‌های دولتی که مالکیت آنها متعلق به آموزش و پرورش استان هست به ما معرفی شده که اگر موافقت شود می‌توانیم آنها را به کتابخانه تبدیل کنیم.

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه گفت: جزو برنامه‌های دانشگاه است که ساختمان مرکز بهداشت شهر شویشه تخریب و به فضای خوابگاهی و آموزشی دانشجویان تبدیل کند.

فرزام بیدارپور افزود: با توجه به مشکلات اعتباری دانشگاه انجام برنامه مذکور در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل تا چند سالی می‌توانیم آن را به نهاد کتابخانه‌های عمومی اجاره دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.