محمد باقری  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این شش اقامتگاه برای گرفتن تسهیلات از سوی میراث  فرهنگی به سامانه کارا معرفی شده بودند که  حدود ۹ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند  و چهار میلیارد ریال هم  آورده داشتند و علاوه بر آن پنج واحد دیگر نیز مرمت شده است.

وی افزود : با افتتاح و بهره برداری از این شش اقامتگاه بوم گردی به طور مستقیم برای ۱۸ نفر شغل ایجاد شده است  با توجه به تنوع اقلیم و به دنبال آن تنوع فرهنگ و سابقه تمدنی سیاهکل و دیلمان  که به عنوان واحدهای مسکونی ویژه شمال کشور به عنوان یک نوع جاذبه برای مسافرانی است که وارد شهرستان می شوند .

وی با اشاره به اینکه  وجود اقامتگاه های بوم گردی به نگه داشت مسافر کمک بسیاری می کند خاطرنشان کرد:همچنین سه اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز دیگر هم در شهرستان سیاهکل درحال فعالیت هستند و با توجه به اینکه هتل مناسبی در شهرستان ندارد این واحدها به اسکان مسافر کمک شایانی می کنند.

وی یادآورشد: اقامتگاه های بوم گردی خدمات دیگری نظیر ارائه غذای محلی، صنایع دستی و محصولات محلی به مسافران و گردشگران ارایه می دهند که امیدواریم با توجه به  توانایی های موجود در صاحبان اقامتگاه های این شهرستان  بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

باقری تاکید کرد : گردشگران  با اقامت در این واحدها  علاوه بر استفاده از طبیعت و فضای سبز  با  فرهنگ ، آداب و رسوم منطقه آشنا می شوند.

وی ادامه داد:  شهرستان سیاهکل از شهرستان های گردشگر پذیر استان گیلان محسوب می شود که  ۱۲ رستوران و یک هتل آپارتمان در این شهرستان  وجود دارد و تعداد زیادی خانه مسافر در این شهرستان فعالیت دارند که مسافران بیشتر در خانه مسافرها اسکان داده می شوند .

شهرستان سیاهکل با ۴۷هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد و این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و منطقه کوهستانی دیلمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.