نمایشگاه گل و گیاه در زنجان در حال برگزاری بوده و تا 11 مردادماه میزبان علاقه‌مندان به گل و گیاه خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، در عصری که «ماشینیسم» و رشد قارچ‌گونه صنایع آلاینده، محیط زیست انسان و موجودات زنده را به مخاطره افکنده و آلودگی هوا سرمنشا بسیاری از بیماری‌های تنفسی و مرگ و میرهای ناگهانی شده است و در فصلی از تاریخ که خطرات ناشی از آلودگی هوا و کاهش موحش نازک شدن لایه ازن نگرانی عموم ملل جهان را برانگیخته است و آینده‌ای تاریک را برای بشر به تصویر می‌کشاند، نمی‌توان در چاره‌اندیشی و یافتن راه برون‌رفت از مشکلات تعلل ورزید.

 

در این بین گل و گیاه راهی برای رهایی از این تنش‌ها و آلودگی‌ها است؛ چراکه این آفریده‌های ظریف و زیبا به راحتی روح آدمی را از زندگی روزمره رها کرده و به ماسوای مشکلات ببرد.

 

حضور گل و گیاه در فضای مسکونی بستر بسیار مناسبی برای آرامش روح و روان انسان ایجاد می‌کند و همه روان شناسان بر تاثیر روانی گل بر روی انسان‌ها تاکید کرده‌اند از سوی دیگر گل و گیاه به دلیل تولید اکسیژن می‌تواند شرایط مسکونی را بهبود بخشد.

 

همچنین حضور گل و گیاه در محیط‌های اداری و صنعتی نیز قابل برسی است. شادابی کارمندان و کارگران در محیط‌هایی که به فضای سبز (گل و گیاه) توجه شده، محرز است که یکی از دلایل آن اکسیژن تولید شده توسط فضای سبز در ساعات روز است که بیشترین ساعات حضور کارمندان و کارگران در محیط اداری است.

 

همان‌طور که می‌دانیم، ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیبای آن راهی ساده، اما مهم جهت کسب آرامش و لطیف روح و روان آدمی است که در این بین کاشتن گل و گیاه و یا دریافت هدایایی مانند گل می‌تواند بیش از هر چیز شادی و طراوت را به انسان هدیه دهد. خریدن گل، کاشتن گل و گیاه و به طور کلی نگاه کردن به گل باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت‌اندیشی و دوری از غم و اندوه می‌شود.

 

این روزها زنجان میزبان نمایشگاه گل و گیاه و ادوات باغبانی است و شهروندان استقبال خوبی از این نمایشگاه دارند، به محض ورود به نمایشگاه خنکای حاصل از شبنم نشسته بر روی برگ این گیاهان جان آدمی را در این روزهای گرم تابستان، جان دوباره می‌بخشد.

 

بهشت مگر چگونه است؟ اینجا سبز و زیبا است، لبخند بر روی لبان انسان‌هایی که اینجا هستند به شیرینی رودهای شیر و عسل موعود فردوس است. حضور در کنار این گیاهان روح همه حاضران را باطراوت کرده و آرامش در جریان است.

 

مهدیار پسر 22 ساله‌ای که گلدان‌های خریداری شده توسط مادرش را جابه‌جا می‌کرد با اشاره به گلدان‌هایی که در دست داشت و راه نرفته پیش‌رو، می‌گوید: مادرم علاقه زیادی به گل و گیاه دارد، گلخانه خانه پر از انواع گل‌ها و گیاهان زینتی است.

 

وی می‌افزاید: علاقه مادرم به گیاهان به حدی است که مادرم چند بار برای کشت زعفران و پسته در گلدان تلاش کرده و دیدن این گل‌های باطراوت حال روحی همه اعضای خانواده را بهتر می‌کند.

 

هرچه بیشتر در این نمایشگاه قدم می‌زنید بیشتر و بیشتر سر ذوق می‌آیید. در اینجا همه طرف‌داران انواع گل و گیاه می‌توانند به معشوقه‌های زیبای خود برسند و هر دفعه با دیدن آنان چشم خود را روشن کنند.


 

خورشیدی گیاهی با گل‌های بسیار زیبا که معمولا در اواخر زمستان تا تابستان شکوفا می‌شود، آگلانما گیاه بومی فیلیپین و مالزی، بابا آدم یا فیلگوش و به عبارتی آلوکازیا گیاهی است با برگ‌های درشت و بزرگ سبز رنگ و بومی مناطق گرم آسیا، آنتوریوم گیاه بومی گواتمالا و کوشاریکا، گونه بنجامین، بومی بلندقامت هندی و بسیاری از این قبیل گل‌ها و گیاهان در جای‌جای نمایشگاه چشم و روح بازدیدکنندگان را می‌نوازد.

 

طرف‌داران کاکتوس این زیبای خشن نیز می‌توانند گیاهان مورد علاقه خود را بیابند یکی از این گیاهان آدنیوم یا رز صحرا از جمله گیاهان مورد علاقه کاکتوس‌دوستان، بن‌سای‌کاران و گل‌کاران علاقه‌مند به گیاهان گلدار بوده و به طور مشترک در هر سه جامعه طرفدار دارد.

 

در رابطه با این نمایشگاه می‌توان گفت که آنچه خوبان همه دارند را یکجا دارد و هرچه از زیبایی و احساس خوبی که تماشای گیاهان به آدمی منتقل می‌کند، سخن به میان بیاید، مشتی از خروار بوده و هر کس می‌تواند از با بازدید از این نمایشگاه بنا به ذوقی که دارد در تماشای این زیبایی سهمی ببرد.

 

مدیر سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در رابطه با این نمایشگاه می‌گوید: جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، سوغات و هدایا و صنایع‌دستی ایران همزمان با نمایشگاه گل و گیاه و ادوات باغبانی از 6 تا 11 مرداد‌ماه به مدت شش روز برگزار می‌شود.

 

جمال بابایی ادامه می‌دهد: در مجموع 65 غرفه در نمایشگاه گل و گیاه و تجهیزات گلخانه‌ای و 160 غرفه در نمایشگاه اقوام و فرهنگ ایرانی حضور خواهند داشت. همچنین از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه برپایی جنگ شادی و اجرای موسیقی محلی اقوام مختلف ایرانی خواهد بود.

 

خبرگزاری ایسنا، منطقه زنجان، شما را به بازدید و تماشای این نمایشگاه سبز و چشم‌نواز دعوت می‌کند.

 

پریسا یوسفی ـ خبرنگار ایسنا (منطقه زنجان)


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.