به گزارش خبرنگار مهر، عصر سه شنبه در سومین و آخرین روز پنجمین دوره رقابت‌های وزنه برداری جام فجر یادواره جهان پهلوان نامجو وزنه برداران ایرانی خوش درخشیدند.

در این روز رقابت‌های دسته‌های ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم در سالن شش هزار نفری شهدای رشت برگزار شد.

قهرمانی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلو با سه نشان طلا

در دسته ۱۰۹ کیلوگرم «علی هاشمی» و «امیر حقوقی» از ایران، «سلوان العیفوری» از عراق و «جونیور انگادجا» از کامرون چهار ورزشکاری این دسته بودند که با پولاد سرد رقابت کردند.

در حرکت یک ضرب این دسته هاشمی با مهار وزنه ۱۷۳ کیلوگرم نشان طلا و حقوقی با مهار وزنه ۱۶۰ کیلوگرم و جونیور از کامرون با مهار وزنه ۱۵۶ کیلوگرمی به ترتیب نشان‌های نقره و برنز را کسب کردند.

در حرکت دو ضرب نیز هاشمی با مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرم نشان طلا این حرکت و حقوقی با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرم و سلوان عراقی نیز با مهار وزنه ۲۰۲ کیلوگرم به ترتیب نشان‌های نقره و برنز کسب کردند.

در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب، هاشمی با ثبت رکورد ۳۸۸ کیلوگرم به سومین نشان طلا و حقوقی با ثبت رکورد ۳۶۳ کیلوگرم و سلوان با ثبت رکورد ۳۵۲ کیلوگرم به ترتیب نشان‌های نقره و برنز را کسب کردند.

سه نشان طلای داوودی در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم

در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم «علی داوودی» از ایران، «کیم تولیفسن» از نروژ و «سیمون مارتیروسیان» از ارمنستان سه ورزشکاری هستند در این دسته به رقابت پرداختند.

در حرکت یک ضرب این دسته «علی داوودی» با مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرم نشان طلا و «سیمون» از ارمنستان با مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرم و «تولیفسن» از نروژ با مهار وزنه ۱۵۰ کیلوگرم به ترتیب نشان‌های نقره و برنز دست یافتند.

در حرکت دو ضرب «داوودی» با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرم به نشان طلا و «سیمون» با مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرم و «تولیفسن» با مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرم به ترتیب به نشان‌های نقره و برنز دست یافتند.

گفتنی است در مجموع حرکات این دسته نیز «علی داوودی» با ثبت وزنه ۴۴۱ کیلوگرم به نشان طلا و سیمون با ثبت وزنه ۴۱۰ کیلوگرم و تولیفسن با ثبت وزنه ۳۳۰ کیلوگرم به ترتیب نشان‌های نقره و برنز را کسب کردند.

در پایان این رقابت‌ها تیم ملی وزنه‌برداری ایران با ثبت رکورد ۴۶۶ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های عراق با ۲۴۵ امتیاز و اندونزی با ۲۴۱ امتیاز به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.