در رقابت های دسته ۸۱ کیلوگرم ، صفا الجمیلی وزنه بردار عراقی با کسب مدال طلای حرکات یک ضرب و مجموع و مدال نقره حرکت دوضرب، مقام قهرمانی این دسته را به نام خود ثبت کرد ؛ یندر بیتولا از بلغارستان با کسب مدال نقره حرکات دوضرب و مجموع و مدال برنز حرکت یک ضرب عنوان نایب قهرمانی را تصاحب کرد و حسین سلطانی وزنه بردار ایرانی نیز با دو مدال برنز حرکات دوضرب و مجموع روی سکوی سوم قرار گرفت.

در رقابت های حرکت یک ضرب دسته ۸۱ کیلوگرم ، آندرانیک کارپتیان از ارمنستان با مهار وزنه ۱۶۰ کیلوگرمی مدال طلا را تصاحب کرد، صفا الجمیلی از عراق با ۱۵۹ کیلوگرم به مدال نقره حرکت یک ضرب دست یافت ، یندر بیتولا از بلغارستان با مهار وزنه ۱۵۸ کیلوگرم مدال برنز را کسب کرد و حسین سلطانی نیز با ۱۵۷ کیلوگرم در حرکت یک ضرب چهارم شد.

اما در رقابت های حرکت دوضرب، صفا الجمیلی با مهار وزنه ۱۹۶ کیلوگرم مدال طلا را به خود اختصاص داد، یندر بیتولا از بلغارستان با ۱۹۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد و حسین سلطانی با مهار وزنه ۱۹۰ کیلوگرم مدال برنز حرکت دوضرب را تصاحب کرد.

 با توجه به نتایج کسب شده در حرکات یک ضرب و دو ضرب ، صفا الجمیلی از عراق با ثبت رکورد ۳۵۵ کیلوگرم مدال طلای مجموع این مسابقات را کسب کرد، یندر بیتولا از بلغارستان با رکورد مجموع ۳۵۳ کیلوگرم مدال نقره را کسب کرد و حسین سلطانی با ثبت رکورد ۳۴۷ کیلوگرم مدال برنز مجموع را تصاحب کرد.

دومین روز از رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت محمود نامجو تا دقایقی دیگر با آغاز رقابت های دسته ۹۶ کیلوگرم در رشت پیگیری می شود که در این دسته ، کیانوش رستمی و رضا دهدار از ایران به همراه وزنه بردارانی از کشورهای ارمنستان ، اردن و قرقیزستان رقابت می کنند.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو از غروب یکشنبه با حضور ۳۴ وزنه بردار از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت آغاز شد.

وزنه برداران حاضر در این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می پردازند و در نهایت آنانی که امتیار لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بدست می آورند.    

در روز اول این مسابقات، وزنه برداران اوزان ۶۱ کیلوگرم، ۶۷ و ۷۳ کیلوگرم بر روی تخته رفتند و در روز پایانی نیز وزنه برداران اوزان ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم رقابت می کنند.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو که مسابقات کسب سهمیه المپیک بشمار می رود به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت ادامه می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.