یونس امره دمیرتاش روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: خوشبختانه دو کشور ایران و ترکیه از دیرباز با هم ارتباطات مناسبی در بخش های مختلف به ویژه در بخش ورزش دارند و بسیار خوشحالیم که در رقابت های وزنه برداری جام فجر حضور یافته ایم.

وی افزود: تیم ما با دو وزنه بردار در این دوره از رقابت ها حضور یافته که بنیامین سزر که امید زیادی روی این وزنه بردار بریا کسب سهمیه المپیک داریم روز گذشته در رقابت ها حضور یافت که در نهایت یک مدال نقره و دو مدال برنز کسب کرد.

وی بیان کرد: البته ترکیه چهار سهمیه در رقابت های المپیک دارد که در هر دو بخش بانوان و آقایان دو وزنه بردار می توانند جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را کسب کرده و در آن مسابقات مهم حضور یابند که امیدواریم دو وزنه بردار حاضر در این رقابت ها در نهایت امتیازات خوبی را بدست آورند.

سرمربی تیم وزنه برداری ترکیه به نعیم سلیمان اوغلو وزنه بردار افسانه ای این کشور نیز اشاره و بیان کرد: سلیمان اوغلو یک افسانه است و بسیار سخت است که وزنه برداری بتواند افتخارات آن را کسب کند اما تمامی تلاش ما در ترکیه این است که وزنه برداران ما را در حد بسیار بالایی برسانیم و وزنه برداران ترکیه بتوانند با درخشش خود همچنان نام سلیمان اوغلو را در میادین مختلف زنده نگهدارند.

دمیرتاش خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزبانی این دوره از رقابت ها در گیلان و شهرستان رشت بسیار مناسب است و مراسم افتتاحیه روز گذشته نیز برای ما بسیار جالب بود و امیدواریم  بتوانیم دوباره به ایران و استان گیلان سفر کنیم.

وی تصریح کرد: امکانات برگزاری مسابقات وزنه برداری جام فجر مناسب است و هیچ مشکلی برای برگزاری رقابت ها وجود ندارد و امیدواریم که ایران و استان گیلان بتوانند مسابقات مهم دیگری را میزبانی و ما نیز در آن رقابت ها حضور یابیم.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو از غروب یکشنبه با حضور ۳۴ وزنه بردار از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت آغاز شد.

وزنه برداران حاضر در این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می پردازند و در نهایت آنانی که امتیار لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بدست می آورند.    

در روز اول این مسابقات، وزنه برداران اوزان ۶۱ کیلوگرم، ۶۷ و ۷۳ کیلوگرم بر روی تخته رفتند، در روز دوم نیز ورزشکاران اوزان ۸۱ کیلوگرم و ۹۶ کیلوگرم و در روز پایانی نیز وزنه برداران اوزان ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم رقابت می کنند.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو که مسابقات کسب سهمیه المپیک بشمار می رود، به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت ادامه می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.