به گزارش خبرنگار مهر، زهرا یعقوب نژاد عصر دوشنبه در شورای برنامه ریزی گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه نرخ باسوادی زنان این استان نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بالاتری قرار دارد، اظهار کرد: استان گیلان با نرخ ۸۳.۶ دهم درصد باسوادی زنان نسبت به میانگین با سوادی زنان کل کشور از جایگاه بالاتری برخوردار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان به جمعیت دو میلیون و ۵۳۰ هزار و ۳۹۶ نفری این استان اشاره کرد و افزود: ۴۹.۵ درصد کل جمعیت استان یعنی یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۹۵ نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۹ صندوق خرد زنان روستایی، ۱۱۰ صندوق تاک، ۲۰ واحد اقامتگاه بوم گردی با مدیریت بانوان در استان گیلان، گفت: استان گیلان در حوزه سیاسی دارای ۸۴ تشکل مردم نهاد به مدیریت بانوان و در زمینه‌های متنوع است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در ادامه به نقش برجسته زنان در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: استان گیلان دارای ۳۳ شهیده زن، ۶۷ جانباز زن، ۱۴۳۸ همسر شهید و ۳۴۸ همرزم است.

یعقوب نژاد درباره مهمترین طرح‌های اجرا شده در دفتر امور بانوان و خانواده نیز گفت: طرح توسعه ورزش همگانی، طرح آموزش مبانی محیط زیست و پسماند، آموزش پیش از ازدواج ویژه دانش آموزان و نیز پرداخت تسهیلات بانکی به زنان سرپرست استان از جمله این طرح‌ها است.

وی مهمترین چالش‌های زنان در استان گیلان را افزایش طلاق، کاهش ازدواج، سالمندی و پیر شدن جمعیت زن، اعتیاد و مصرف مواد مخدر، انتقال زنان و خانواده، سلامت و ورزش، عدم بهره گیری از توانمندی زنان در پست‌های مدیریتی، افزایش خشونت کلامی در خانواده‌ها و شکاف نسلی، فقدان سازمان‌های مردم نهاد زنان و خانواده عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به نگاه مثبت دولت به زنان، بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ مدیر ارشد زن در استان، ۱۷ معاون مدیرکل، هفت مدیر پایه، ۷۳ مدیر اجرایی شهرستان، یک شهردار زن و ۲۳ عضو شورای شهر زن در استان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.