مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در استان قزوین از هر چهار ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات دفتر اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در سال 97 تلاش شد تعداد اورژانس‌های اجتماعی در استان قزوین را از 3 به 8 اورژانس برسانیم که این مراکز تاکنون در شهرهای آبیک، آوج، الوند، اقبالیه و تاکستان و بوئین‌زهرا راه‌اندازی شده و در تمام شهرستان‌ها فعال است.

وی افزود: در حوزه اجتماعی در سال 97 در زمینه مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی نسبت به سال 96، 24 درصد تعداد مراجعه‌کنندگان افزایش یافته است و تعداد مراجعه‌کنندگان به تیم‌های سیار یا مراجعه سازمان به آنها هم 382 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: خط 123 اورژانس اجتماعی در سال گذشته نسبت به سال 96، 168 درصد رشد تماس داشته‌ایم که نگران‌کننده بوده و نشانگر رشد آسیب‌های اجتماعی است و گاها جای تاسف دارد.

وارثی اضافه کرد: حمایت و نگهداری از دختران و زنان در معرض آسیب منفی 29 درصد کاهش داشته و حمایت از دختران در خانه سلامت منفی 16 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از کودکان کار و خیابانی 29 درصد ارتقا یافته و دو بخش خصوصی را افزوده‌ایم.

وارثی

این مسئول تصریح کرد: در سال 96 تعداد بانوان مراجعه‌کننده و نگهداری شونده 58 نفر ظرف مدت 6 ماه بوده و سال گذشته 67 خانم در معر ض آسیب خشونت خانگی مراجعه کرده‌اند که 16 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشته است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: در استان قزوین از هر چهار ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود که به 3.7 دهم رسیده است.

وارثی علت عمده طلاق در استان قزوین عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی و آیین همسرداری ذکر و خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که دچار طلاق  می‌شوند افراد در سنین بالا هستند و یا در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به سامانه تصمیم در استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین هیچگونه طلاق توافقی بدون هماهنگی با اداره کل بهزیستی استان قزوین صورت نمی‌گیرد.

این مسئول افزود: تعداد مستمری‌بگیرها از 6 هزار نفر در استان قزوین به 21 هزار نفر رسیده و حمایت از خانواده دوقلو 14 درصد رشد داشته است.

هیچ کودکی واجد شرایط برای ترخیص نیست

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: هیچ کودک در شیرخوارگاه استان قزوین نداریم که واجد شرایط برای ترخیص باشد.

وارثی اضافه کرد: 700 نفر متقاضی دریافت فرزندخواندگی در استان قزوین داریم و به ازای هر یک نفر مددجو، میانگین 10 نفر متقاضی داریم.

وی‌خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد ازفعالیت‌های اداره کل بهزستی استان قزوین به بخش خصوصی واگذار شده و با حمایت مردم صورت می‌گیرد و در واقع به نوعی خرید خدمت می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.