به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار پیش از ظهر دوشنبه در مراسم بهره برداری همزمان از ۱۱ پروژه آبرسانی روستایی در روستا بیج رشت با بیان اینکه امروز کشور در جنگ روانی و اقتصادی مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است، اظهار کرد: مشارکت اجتماعی و حضور گسترده‌تر در عرصه انتخابات با سلایق مختلف موجب پیشرفت کشور می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به تاکید ریاست جمهوری در توسعه پایداری روستا، بیان کرد: بخشی از فعالیت و اشتغال کشور بر پایه روستا است و به همین دولت تمرکز و اعتباراتی را در این زمینه در نظر گرفته است.

وی از تأمین آب سالم به عنوان یکی از شاخص‌های مهم سلامت و توسعه پایدار نام برد و افزود: شاخص استان گیلان در بهره مندی از آب شرب بیش از ۷۷ درصد است.

ابتکار با تاکید بر آموزش خانواده و اصلاح سبک زندگی، بیان کرد: نیاز است از منابع آب طبیعی نظیر دریا، تالاب و منابع آب شهری و روستایی به درستی استفاده و از آنان حفاظت کنیم که زنان نقش کلیدی در این زمینه دارند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به گام دوم انقلاب و ضرورت مهیا کردن زمینه برای توسعه همه جانبه کشور، گفت: دولت در تلاش است زمینه را برای حضور اثر بخش جوانان در تحقق گام دوم انقلاب را فراهم کند.

ابتکار با تاکید بر ایجاد زمینه‌های لازم و اشتغالزایی در روستاها در راستای عدم مهاجرت روستاییان بویژه جوانان به شهر، گفت: از طریق اینترنت و آموزش فناوری‌های نوین و منطبق با نیازهای روستا همانند کشاورزی و بوم گردی می‌توان زمینه توسعه روستاها و اشتغالزایی را فراهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.