نارون احمد مارون روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باید کاری کنیم تا دوپینگ و استفاده از مواد غیرمجاز در رشته وزنه برداری به حداقل و به حد صفر برسد چون هم اینک فدراسیون جهانی وزنه برداری در شرایط بحرانی قرار دارد.

وی با بیان این که یکی از مسئولان دوپینگ رقابت های جام فجر است ، افزود: نباید دوباره شاهد رسوایی دوپینگ توسط وزنه برداران باشیم و به همین دلیل فدراسیون جهانی در امر مبارزه با دوپینگ بسیار مصمم و تصمیماتش بسیار سختگیرانه است.

وی ادامه داد: اگر دوباره وزنه برداری در مسابقات مهم و بین المللی به خصوص در رقابت های المپیک از دوپینگ استفاده کند ، ورزش وزنه برداری در خطر خواهد افتاد و حتی شاید شاهد حذف این رشته زیبا از مسابقات المپیک باشیم.

مسئول ضد دوپینگ فدراسیون وزنه برداری قطر تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، فدراسیون جهانی وزنه برداری در رقابت های مختلف اقدامات سختگیرانه ای را انجام می دهد تا وزنه برداران حاضر در رقابت ها  از دوپینگ استفاده نکنند.

احمد نارون بیان کرد: به هرحال هدف ما این است که رشته وزنه برداری عاری از دوپینگ شود و در این راستا فدراسیون جهانی نیز اقدمات موثری را انجام داده و اگر وزنه برداری از دوپینگ استفاده کند با محرومیت های طولانی مدت مواجه خواهد شد.

مسئول امور فنی فدراسیون وزنه برداری به رقابت های بین المللی جام نامجو نیز اشاره و بیان کرد: برای پنجمین دفعه به ایران سفر می کنم و هم اینک نیز در این دوره از رقابت ها حضور یافته و بسیار نیز خوشحالم و از طرف دیگر رفاقت و دوستی بسیار صمیمی با علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران دارم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبخانه وضعیت امنیت در ایران بسیار مناسب است و تاکنون نیز چند بار بدون هیچگونه مشکل امنیتی به ایران سفر کرده و برگشتم و هم اینک نیز هیچگونه مشکل امنیتی در ایران وجود ندارد و رقابت های بین المللی جام فجر گرامیداشت محمود نامجو نیز در امنیت کامل و با حضور چندکشور خارجی در حال برگزاری است.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو از غروب یکشنبه با حضور ۳۴ وزنه بردار از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت آغاز شد.

وزنه برداران حاضر در این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می پردازند و در نهایت آنانی که امتیار لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بدست می آورند.    

در روز اول این مسابقات، وزنه برداران اوزان ۶۱ کیلوگرم، ۶۷ و ۷۳ کیلوگرم بر روی تخته رفتند، در روز دوم نیز ورزشکاران اوزان ۸۱ کیلوگرم و ۹۶ کیلوگرم و در روز پایانی نیز وزنه برداران اوزان ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم رقابت می کنند.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو که مسابقات کسب سهمیه المپیک بشمار می رود، به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت ادامه می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.