عباس نیک بخش روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود : ۱۱۴مزرعه تولید ماهیان گرمابی و ۱۶ مزرعه ماهیان سردابی و علاوه بر آن دو مزرعه زینتی و دو مزرعه خاویاری نیز در حوزه آبزی پروری در  شهرستان سیاهکل فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار حدود ۵۰ کیلوگرم خاویار در دو مزرعه این شهرستان تولید شده و علاوه بر آن  برای اولین بار تکثیر ماهیان خاویاری در این شهرستان اجرایی شد.

رئیس اداره شیلات سیاهکل تصریح کرد: پیش بینی می شود از دو مزرعه خاویاری موجود در شهرستان سیاهکل در سال آینده ۴۵۰ کیلوگرم خاویار استحصال شود.

نیک بخش یادآورشد: در شهرستان سیاهکل به صورت مستقیم ۱۵۴ نفر در حوزه آبزی پروری اشتغال دارند و مهمترین مشکلات حوزه آبزی پروری در شهرستان صدور پروانه جدید برای حفر چاه است.

وی اظهارداشت:امور اراضی برای  زمین های زیر یک هکتار به منظورر  احداث مزارع مجوز صادر نمی کند که در حال رایزنی هستیم تا این مشکل برطرف شود تا هم اشتغال بیشتری ایجاد شود و هم شاهد رشد بیشتر تولید آبزیان در شهرستان باشیم.

به گفته وی، ماهیان تولید شده در شهرستان علاوه بر بازار داخلی به شهرستان ها و استان های همجوار نیز صادر می شوند ضمن آنکه سیاهکل ۲.۴ درصد تولید ماهیان سردآبی و یک درصد از ماهیان گرمابی از تولید ابزیان استان را به خود اختصاص داده است.

  مجموع صید و تولید آبزیان کشور ۹۵۰ هزار تن در سال است که  سهم گیلان از این میزان ۶۵ هزار تن یعنی معادل  ۶.۸ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.