محمد اکبرزاده عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: طی دهه مبارک فجر و به میمنت این ایام فرخنده؛ چهار هزار و ۱۳۵ پروژه عمرانی با اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی و ملی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی به ارزش یک هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 وی این پروژه های آماده بهره برداری در حوزه بنیاد مسکن در استان را شامل  ۲۳۲ پروژه اجرای طرح هادی، ۵۴ پروژه بازنگری طرح هادی، اهدای بیش از پنج هزار  برگ سند مالکیت، واگذاری ۹۰ قطعه زمین ، بیش از سه هزار و ۷۰۰  واحد مسکونی بهره مند از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و ۱۳۱ واحد مسکن مهر عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت دفتر مشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) افزود: از دهه فجر سال گذشته تا کنون؛ برای ۴۲خانوار برای ساخت،تعمیر و تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی و کمک به رهن و اجاره مسکن افراد محروم و نیازمند مبلغ هزار و ۳۱۵ میلیون ریال از کمک های بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) نیز پرداخت شده است.

اکبرزاده  با بیان اینکه مبلغ دو هزار و ۲۰۲ میلیون ریال توسط افراد خیر و نیکوکار به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) از دهه فجر سال گذشته تاکنون واریز شده است ، به فعالیت های انجمن خیرین مسکن ساز گیلان نیز اشاره و بیان کرد:  انجمن خیرین مسکن ساز گیلان پروژه ۶۲۷ واحدی حضرت ثامن الائمه (ع) رشت را در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع در سایت مسکن مهر رشت در دست احداث دارد.

  وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۴۱ واحد تحویل متقاضیان شده  و ۱۸۶ واحد باقیمانده،  هم اکنون دارای بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که حداکثر تا ۶ ماه آینده تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در پی وقوع سیل در فرودین ماه سالجاری در استان گلستان ،  گیلان به عنوان استان معین در بازسازی شهرستان گمیشان شرکت داشت ، گفت: دو هزار و ۹۷۳ واحد نیاز به تعمیر در شهرستان گمیشان توسط بنیاد مسکن گیلان بازسازی شده و تاکنون ۳۰۳ واحدمسکونی نیز در این شهرستان تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: مابقی واحدهای مسکونی با میانگین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث می باشد که تا پایان سالجاری به اتمام می رسد.

 اکبرزاده افزود: همچنین تاکنون مبلغ ۲۲۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای سیل زدگان شهرستان گمیشان پرداخت شده و  ۱۱ هزار و ۵۳  پاکت سیمان معادل پنج هزار و  ۵۲۶ تن بین متقاضیان آسیب دیده ناشی از سیل این شهرستان توزیع شده است.

 طی دهه فجر ۹۵۵ پروژه با اعتبار دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.