یونس رنجکش  روز شنبه در جلسه هماهنگی ارزیابی و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استان در رشت اظهار داشت : تولیدات این بخش از فعالان اگر متناسب با نیاز بازار نباشد نمی تواند در رونق تولید و اشتغالزایی صاحبان حرفه تاثیر گذار باشد.
وی افزود :  ممکن است هر تولید کننده ای در مشاغل خانگی متناسب با ارزیابی خود اقدام به فعالیت کند که  آن کالا و خدمات تولیدی نیاز روز بازار هدف نباشد ؛ از این رو ، قبل از هر تولید و فعالیتی باید جامعه هدف تولید کننده را با آموزش نسبت به شرایط و نیاز بازار هدف آگاه  کرد.
وی ادامه داد : شناخت بازار از طریق شرکت های پشتیبان می تواند انجام شود که این امر موجب جلوگیری از انحراف در تسهیلات پرداختی و هدف گذاری صحیح در تولید و پایداری اشتغال می شود.
رنجکش گفت : ساماندهی صحیح اشتغال های خرد می تواند بخش مهمی از نیاز بازارهای هدف داخلی و حتی خارجی را با برنامه ریزی های صادراتی تامین کند که هم اکنون نمونه هایی از آنها به ویژه در بخش میوه خشک کنی و سایر مشاغل خانگی در حال انجام است.
رنجکش اظهار کرد : متولیان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی باید ارزیابی مناسبی از هزینه کرد و هدف گذاری صحیح این اعتبارات داشته و متقاضیان را به درستی هدایت کنند.
مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان همچنین خواستار برنامه ریزی و هدفگذاری پرداخت این نوع تسهیلات با مشارکت بخش های پشتیبان در سال آینده بر اساس بازار سنجی و نیاز موجود در بازارهای هدف شد.

مشاغل خانگی، مشاغلی هستند که بیشتر در منازل شخصی یعنی اقامتگاه محل سکونت و زندگی فرد است.امروزه مشاغل خانگی در کشورهای توسعه یافته نقش بسزایی در فعالیت های اقتصادی کشورها ایفا کرده و توانسته تولیدات ناخالص ملی را با رشد چشمگیر روبه رو ، و اقتصاد محلی را متحول ، و سبب افزایش اشتغال در جامعه شود.
در ایران بنابر قانون ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی ، دولت موظف است بنا بر اصول ۲۸ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به سند چشم انداز بیست ساله ، مشاغل خانگی را مطابق این قانون ساماندهی و حمایت کند به نحوی که زمینه ایجاد اشتغال برای این گونه متقاضیان فراهم شود.

  امسال  افزون بر هفت میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد برای توسعه مشاغل خانگی استان گیلان اختصاص یافته است . تاکنون؛ ۴۲۸ طرح  در استان به بانک ها معرفی شده اند که  ۱۸۳ طرح در مجموع موفق به دریافت دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.