حجت الاسلام حسینعلی رضازاده سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا روز یکشنبه اظهار کرد: آئین های ایام فاطمیه در ۵۰ مسجد این شهرستان با مشارکت ۱۰۰ هیات عزاداری در حال برگزاری است و روز به روز بر شمار شرکت کنندگان و علاقه مندان برنامه های مذهبی افزوده می شود.

وی افزود: در این آئین ها از علمای مبرز برای سخنرانی در خصوص فضائل و مکارم حضرت زهرا (س) استفاده می شود و برخی شعرای مذهبی نیز در این آئین ها سروده های خود را با شور و حال خاصی قرائت می کنند.

شب گذشته در هیات فاطمیون آستارا، الشن خزر شاعری از جمهوری آذربایجان در وصف اهل بیت (ع) شعرخوانی کرد و مورد استقبال شهروندان و گردشگران قرار گرفت.

وی بعد از شعرخوانی گفت: اهل بیت (ع) مانند پلی، ایران و جمهوری آذربایجان را به هم متصل کرده است و باید آئین های معنوی به شکل باشکوهی در هر دو کشور برگزار شود.

وی افزود: برای دومین بار بنا به دعوت هیات فاطمیون در آستارا حضور یافته ام و مردم این شهرستان، دوستدار اهل بیت (ع) هستند و همه ساله از زائران آذری اربعین حسینی استقبال می کنند.   

حجت الاسلام ابراهیم میر عباس زاده از روحانیان استان اردبیل هم اظهار کرد: شناخت و تبیین زندگانی و لحظه های حیات فاطمه (س) از ارزش فوق العاده ای برخوردار است و هر کس در این مسیر گام بردارد، به سعادت می رسد.

وی بیان کرد: در تاریخ بشریت تا روز قیامت، زنی از نظر کمال به حضرت فاطمه (س) نمی رسد و در بیان جایگاه و شخصیت ایشان، بهترین گواه تربیت فرزندانی است که نام و راه آنها تا ابد ماندگار است.

از ۱۹ دی تا ۹ بهمن ماه ایام فاطمیه است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و ۱۲۸ هیات مذهبی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.