علی اصغر آزاد روز شنبه در حاشیه بازدید از سلکه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  مناطق حفاظت شده پناهگاههای حیات وحش این شهرستان میزبان زمستان گذرانی ۲۰ هزار پرنده مهاجر است .

وی افزود: این پرندگان برای زمستان گذرانی به پناهگاه حیات وحش سلکه،منطقه حفاظت شده سیاه کشیم و قسمت جنوبی پناهگاه حیات وحش سرخانکل از حوزه شهرستان صومعه سرا وارد شده اند .

وی خاطرنشان کرد:این پرندگان  شامل انواع مرغابی ،خوتکا،غاز ،چنگر،گیلار،تنجه،قو،پلیکان،فلامینگو هستند و  بیشترین نوع از این پرندگان را مرغابی سانان تشکیل می دهند.

آزاد با اشاره به این که امنیت وحفاظت بالا و تنوع غذایی از مهمترین دلایل مهاجرت به این مناطق می باشد  از مردم خواست پرنده نگری را جایگزین شکار کنند.

وی اظهار داشت: لذت بردن از پرنده نگری به جای شکار باید به صورت یک فرهنگ نهادینه شود که در تحقق این امر رسانه ها می توانند نقش موثری داشته باشند .
نیروهای پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت ۳۶۰ هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند. 
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ۲۱ هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.